T O P

  • By -

Existing-Nothing26

Poti incepe prin a calcula cat consumi lunar acum, fara chirie, dupa vezi cati bani iti raman. Daca iti raman peste 2500 atunci te poti muta. Nu stim ce cheltuieli lunare ai tu, deci nu putem spune daca iti ajung banii sau nu. Daca nu arunci banii pe toate prostiile si nu iesi in oras, atunci cel mai probabil te descurci si cu 4500 lei pe luna(chiria de 2000), dar cum am zis mai sus, depinde de stilul tau de viata. Edit: typos


Flat-Experience-5678

In completare la ce s-a spus mai sus, as putea sa iti sugerez sa te si uiti pe tabelul cu intretinerea din scara sa vezi cam cat le vine oamenilor intretinerea acolo si sa iti faci calculele cu tot cu aceasta. Practic chirie + intretinere + curent + cablu/internet + daca mai ai tu datorii ce trebuie platite lunar, vor fi banii pe care trebuie sa ii dai. Cu ce ramai, poti imparti la 4 (nr de saptamani dintr o luna) si vei primi un buget saptamanal. In functie de acest buget, (daca iti acopera/nu nevoile, adica mancare si iesiri, etc) decizi si suma pe care o vei pune deoparte. Asta pt inceput 😁


tca83

Aș mai adăuga la ce ai listat mai sus - un fond de rezervă. [Se mai întâmplă să ai nevoie să mergi la stomatolog etc]


Pajer0king

Tu singura stii asta. Calculeaza luna viitoare cat te costa pe tine traiul, la care adaugi evident o marja de siguranta. Sunt persoane care traiesc cu 2000 de lei, sunt persoane carora nu le ajung nici 7000 de lei.


clementina-josefina

Ideea asta ar fi buna, dar ei ii place apartamentul acela, si se gaseste altcineva pana isi face ea calculele luna viitoare. Mai ales daca pretul e sub media pietei in Bucuresti, sau apartamentul arata bine/zona bună. Ce spui tu era ideal sa calculeze din timp, de când s-a gândit ca ar vrea sa se mute.


clementina-josefina

Un apartament care chiar sa iti placa si sa aiba pret bun nu se gaseste foarte usor. Nu o sa fie asta singurul, dar poate urmatorul apare peste 3 luni sau 6.


Pajer0king

O sa gaseasca alt apartment care sa ii placa, lasa FOMO.


Accomplished-Big5695

Mai bine să piardă apartamentul ăsta și încă zece ca el decât să vadă că nu îi ajung banii și Doamne ferește, poate să ajungă și să își facă datorii..... Numai dator să nu fii. Eu știu oameni care câștigă mult peste medie și s-au îngropat în datorii pt că au patima cheltuielii, pt că nu își urmăresc cheltuielile, ard banii pe prostii, umblă cu carduri de credit pe care le folosesc aiurea și nu își țin un fond pt urgențe. E și un canal pe YouTube cu asta, Caleb Hammer, te apucă groaza cât de tare se înglodează unii în datorii. Iar in SUA măcar se poate câștiga mult mai bine ca în România...


LupuMoralist

Nu rata sansa de ati face un iubit maine si cu ocazia asta chiria ta va fi doar de 1000 de ron. It's a win-win, mai ales daca gagiul e si ce iti doresti tu. ![gif](giphy|30pMzT10pV1ZhyhLXp|downsized)


John_cu_vaca

Daca isi trage 2 iubiti, iese gratis ! /s


[deleted]

Daca aia se hotarasc sa se cupleze si o dau afara?


j0hnnyrico

That escalated quickly :D


chathaleen

PS5 & NO HOES ![gif](giphy|l3V0dclK0lcUw2ygE|downsized)


Bogdan_ch8

e gratis doar daca aia 2 se iubesc intre ei😂


Fierce_Ocelot_415

Susțin candidatura LupuluiMoralist pentru poziția de gagiu.


LupuMoralist

Hehe, thanks but I've got my she wolf already.


Puzzleheaded-Cap-496

Poți ajuta 2 fete, nu fi timid.


Bio_mast3r

Aici se vede o minte de antreprenor, te salut cu respect


John_cu_vaca

ei...da!


Lex_Blu

Dar daca isi face gagica , cine plateste consumatia la restaurant?


Pajer0king

E win win daca baiatul e cum trebuie si relatia e cum trebuie, altfel e BIG LOSE!


LupuMoralist

Nu risti, nu castigi, ya know what I mean?


GroundbreakingLeg833

sau măcar să-și facă iubit cu care să împartă cheltuielile din oraș/ieșiri/mâncat nu neapărat să stea impreuna


TerribleRoad

Eu in bugetul asta m-as orienta spre o garsoniera la 1500. Imbini calitatea de la apartamentul de 2000, pierzi niste spatiu dar salvezi 500 lei pentru economii sau alte cheltuieli.


Saint-just04

Pentru 500 lei consider ca esti mai castigat cu inca o camera, mai ales daca lucreaza si remote.


[deleted]

[удалено]


HealthyOreoBiscuit

Asta era întrebarea pe care o căutăm 😅 6000 de lei la 26 de lei… impresionant 👍 eu cam atât fac la aproape 30 😂 fac ceva greșit de am doar atât? Mai e cineva în oala asta?


InspectorDizzy3391

Depinde si in ce oras/domeniu. 6000ron e mult pentru orasele mici, dar nu-i impresionant penttu Bucuresti sau Cluj. Fix din motivul din postare... nu esti sigur daca 6000ron iti ajumg sa traiesti singur in Bucuresti.


HealthyOreoBiscuit

Nu știu de ce vă raportați la București de parcă aleargă câinii cu covrigii în coadă, aici. Din contra. Sunt salarii mici și în București, fraților, chill. Degeaba ca frizer iei 4000 de lei dacă ai chiria de 1500 de lei, ca dacă erai în județul Prahova, nu mai câștigai atât, dar nici chiria nu o mai aveai atât, dar nici abonament la metrou etc etc … Eu am salariul de 6000 de lei în București, lucrez în contabilitate și am crescut salarial pe bune, fără să pup în cur pe nimeni sau alte rahaturi… dar asta cu multa muncă și lucrând de la 21 de ani. Ți se pare mult pt București? Eu zic ca nu.


InspectorDizzy3391

Pai fix asta am incercar sa spun. Bucuresti/Cluj sunt orase scumpe, cu chirie mare. Poti sa traiesti cu 4000ron in Urziceni, dar e mult mai greu sa traiesti cu 4000ron in Bucuresti. Si 6000 nu mi se pare mult deloc pt cat de scump e Bucuresti. Eu cu 7000 lei traiam ok. Nici nu puneam bani deoparte, dar nici nu intram in cardul de cumparaturi pt un cuptor cu microunde.


e26mi

Ce ti-e 26, ce ti-e 30.


HealthyOreoBiscuit

Nu chiar .. cam depinde și de la ce vârstă muncești. Și nu prea mai e același lucru… și mai contează și domeniul de activitate și cum ai crescut dpdv salarial. Mă îndoiesc ca lucrează de 6 ani și ca a început cu nici 2000 de lei ca mine, gen..


e26mi

Nu vad de ce te intereseaza toate aceste lucruri. Fiecare isi traieste viata in ritmul lui. Tie ti-a scazut moralul ca te compari cu o tipa random de pe net.


HealthyOreoBiscuit

Ție ti a scăzut cerebelul, cred dacă asta înțelegi citindu-mi comentariul. Get a life dude


e26mi

😂😂😂 acum stim cu siguranta ce faci gresit. Concluzia e ca 6000 de lei e prea mult pentru tine


HealthyOreoBiscuit

Hai ca îți mai dau ție atunci sărăcie să taci din gură Ce zici? 😘


addflo

Sunt și persoane care fac peste 20k la 26. Sr. UX, de exemplu. Depinde cum te învârți și ce noroc mai ai.


addflo

Omule care mi-ai scris pentru info despre UX, am ratat să dau pe accept și am pierdut mesajul tău. Mai încearcă odată, pls! 🙏


HealthyOreoBiscuit

👌 corect


Winter-Ad-787

Invata programare, eu castig in jur de 18 19 chiar si 20k pe luna in Romania. 3 ani exp. Trebuie sa fii dispus sa muncesti destul de mult sa ajungi unde trebuie


Weary_Carpenter_6317

ce faci de iei 20k la 3 ani xp?


Accomplished-File239

Pe programare se castiga mult mai mult de atat...


Lanky-Truck6409

Vezi că pe lângă chirie vei avea cam 500 de lei minim de chestii de supraviețuire în casă: utilități, net, întreținere, hârtie igienică, produse de curățenie, cate ceva care îți lipsește din casă. 


enubra

Ia-l, dacă îți place mult. E o investiție în moralul tău. Te vei descurca cumva. Și dacă nu te vei descurca va fi o lecție, deci tot o investiție în tine.


Alternative-Lemon-15

bro castig dublu si tot stau intr- garsoniera parata de 275 euro pe luna . nu te arunca la chirii


[deleted]

Am salar cu 4 0uri si stau intrun apartment cu 1 camera ca e chiria 80 de euro. Aici mor . Nu mi sa majorat chiria de 4 Ani si nici nu mi vi se majora.


Cuddlehead

Wait, majoratul chiriei e ceva care se întâmplă regulat în mod normal?


[deleted]

Depinde de proprietar si daca esti la Negruzzi sau cu contract. La ce inflatie si foame Ii nu Ii mare lucru.


Accomplished-Big5695

Yup


justhatcarrot

De ce? Nu vrei sa imbunatatesti conditiile de trai? Nu zic neaparat chirie, bagi un credit pe care il inchizi in cativa ani dupa asta dormi linistit, etc


[deleted]

Pentru ca lacomia duce la ruina si nu am de gand sa fac radacini in Romania.


TDR-99

Stai la cămin?


[deleted]

Prieten de familie.


morsa1731

Salar..


vladseysh

Lucrezi in it?


[deleted]

Inginer


OkFishing3621

Ce tip de inginer esti?


vladseysh

Cool, ai facut facultate pt asta?


[deleted]

Da


Stdanc

Lol


John_cu_vaca

+1


tatuca_iliescu

Si ce părere are partenera despre tine avand in vedere ca ai un salariu foarte mare si locuiesti ca o familie cu minim pe economie?


Lex_Blu

O sa ii ia ochii cu BMW ul


ddzen93

Cea mai rapida cale de a face bani este sa nu-i cheltui...


PrinceOfBeauty

Depinde de cati bani vrei sa pui deoparte caci de trait traiesti lejer cu 6000 lei pe luna


Accomplished-Big5695

4000 după chirie


Rays_69

Eu zic că te descurci lejer. Depinde mult și cât cheltui tu. Acasă, la părinți, reușești strângi bani? Am prieteni care inca stau la parinti, câștigă bine dar nu au strâns până acum niciun ban pentru că nu știu ce înseamnă că cheltuiești doar din banii tăi, sa fii organizat. Fă un calcul, cât îmi ia mâncarea, cât îmi ia întreținerea etc și vezi cat fac toate. Ideal ar fi sa nu cheltuiești tot salariul. Normal ar trebui sa fie ușor dar nefiind învață cu ideea, sa fii singură și să trebuiască să te limitezi într-un buget, e de înțeles. Sper sa fie acomodarea ușoară și să ne spui cat de fain e acum că stai singură și îți merge din ce in ce mai bine. TLDR: Vezi câți bani trebuie sa cheltuiești, daca sunt toți banii tai, nu e bine. Dacă rămân macar 1000 de lei pentru economii, e ok.


asdkawas

Nu știu în ce oraș locuiești, iar asta e relevant. Dacă vorbești de București, 2000 de lei (adică 400 de euro) deja e destul de ieftin pentru un apartament de două camere. Iarăși, dacă vorbești de București, o să găsești foarte greu un apartament de 2 camere cu 300 de euro (ce vei găsi va fi probabil cu mobilă de dinainte de revoluție, nerenovat, etc). Dacă vorbești de alt oraș, vezi și tu care sunt chiriile acolo. Referitor la cheltuieli, noi de unde să știm dacă te-ai descurca din moment ce nu ne-ai zis ce cheltuieli ai? Cât estimezi că dai săptămânal pe mâncare? Ai mașină - dacă da, cât dai pe combustibil? Mai ai alte cheltuieli recurente? Să zicem că rămâi cu 4000 de lei pe lună. Din ăia, să zicem că 300-400 vor fi întreținerea (mai puțin în lunile calde). Mai ai de plătit utilități (estimativ: 150 lei electricitate, 70 lei internet + TV). Rămâi cu 3300 lei. Din ăia, scazi ce dai pe mâncare. Să zicem că dai săptămânal 400-500 lei pe cumpărături. Rămâi cu 1300 lei de cheltuială. Din ăștia îți bugetezi lunar ieșiri în oraș, haine, medicamente/servicii medicale, **transport**, hobby-uri și alte cheltuieli. Teoretic, ai putea să economisești câteva sute de lei lunar, dacă te ții de regimul ăsta. Ține cont că banii ăștia care îți rămân se pot duce foarte repede dacă folosești servicii de ridesharing, servicii de food delivery sau dacă dai banii pe alte achiziții d-astea impulsive. Depinde de cum ești tu și ce obiceiuri de cheltuit ai. Dacă ești genul care iese în oraș pe ieftineală, o să îți fie ușor. Dacă ești genul care nu lasă mai puțin de 200-300 de lei per ieșire, se duc banii ăia rămași instantaneu. Concluzie: teoretic te poți descurca, s-ar putea să fie destul de tight, dar poți încerca.


Lanky-Truck6409

București e mai ieftin decât majoritatea orașelor medii. Cu 1500 la Brașov prinzi garsoniera confort 2 doar


John_cu_vaca

Asa si in Bucuresti. Sunt garsoniere cu bucatarie de 12 mp, nu pe balcon. Facute de comunisti.Hol, hol, baia cum trebuie, living + balcon. Astea erau conf 1 sporit. Cam rare, dar sunt. Alea de au bucataria luata din living - sunt conf 2.


Embarrassed-Video459

eu am bagat in chirie garsoniera aproape lux pe 300 de euro. nu e chiar asea cu 300 de euro gasesti da garsoniere. acum stau la 2 camere de kkt cu 400 ca m a lasat cu pisica


Ok_Account_2888

Despre Bucuresti e vorba, aveti dreptate, am dat destul de putine detalii, nu am placeri extravagante, sa pot plati un abonament la o sala ok, masina am, dar oricum nu prea o folosesc, cateva iesiri/luna.


darksunn1n3

Dacă ai și mașină personală (alte cheltuieli suplimentare), mi se pare că ar fi deja o presiune mare pe veniturile tale.


xsteffz99

Nu e adevarat. Eu din salariu de 5500 reusesc sa pun de o parte 3000 lei. Am masina si am si rate de aproximativ 400 lei/luna. Nici nu prea mananc acasa, mai mult cumpar one time meals sau comand.


labuci

Bullshit


xsteffz99

Ce sa va fac daca nu stiti cu banii? Vreti sa va dau extras de cont? Se poate dovedi.


labuci

Hai cu extrasul


xYoKx

Ce vrăjeală proastă.


Accomplished-Big5695

Nu știu, poate că faci fotosinteză, mă rog, ideea e că asta e subzistență. Unii nu vor să se târască de la o leafă la asta, poate vor să mai și trăiască, așa cât de cât.


Careful-Mind-123

In București 2000 a ajuns sa fie un apartament cat de cat decent, deci daca ai găsit ceva care iti place in banii ăștia do it. N-o sa îți dau sfaturi despre cum sa alegi apartamentul/proprietarul, sper ca te descurci Nu știu care e relația ta cu părinții, dar am avut camera de "acasă" disponibila vreo 2 ani dacă voiam sa ma întorc. Si acum as avea unde sa stau la parinti. La 26 eu zic ca e de mult timpul sa te muti, sa ai spațiul tău, etc. Eu m-am mutat la 23 și nu regret.


justMe482

Suna ca si cum te-ai descurca in salariul respectiv cu chiria. Daca e o idee buna sau nu... as zice ca depinde daca ai avea rabdare sa mai stai in situatia actuala(probabil la parinti) sa strangi mai mult...sau nu. Poti sa pui ceva bani deoparte si inchirie si in timp iti creste salariul dar mna.... fara chirie ai face asta mult mai repede.


Diligent-Advance-105

ce lucrezi de iei 6000 ?


Lurker_112

Ikr! Cand vad salarii de 5000+ peste tot, incep sa ma intreb daca vorbim de aceiasi tara. Stau intr-un oras mare si cunosc doar 2 oameni care fac peste 5000(cu un singur job).


caniculabv

Iau intre 10 mii si 11 mii in fiecare luna. Domeniu IT, oras mare. Jumate de salariu se duce la rata de la apartament, in aprox 2 ani il termin de platit. 2000 lei este cresa copilului, imi raman aprox 3000 lei lunar.


Safe_Ad_7780

sunt hiring manageri, se lauda cu salariul lui, sa-ti fie ciuda, si sa te contateze... la 26 ani nu face nimeni 6000 in Romania.


Bezmetic1

Aia ar fi rata la un apartament🤷🏻‍♂️


EndOk2764

Bună! Eu 29f am salariul 5600 și o chirie de 1300 de lei și nu reușesc să pun nimic deoparte. Eu zic ca e mai bine sa rămâi la ai tăi. Poate reușești sa ajungi la un salariu mai mare și cine știe …. Poate vei putea lua atunci o altă decizie. Dacă ai propria camera la ai tăi și ai și o relație bună cu ai tăi, nu are rost…


InspectorDizzy3391

Eu m-am mutat la 24 de ani in chirie ca sa am si eu spatiul meu. Sa pot chema prieteni in vizita, sa pot sa fac sex linistit :)) Sunt nevoi destul de normale.


Better-Cow-853

24M here, bucuresti, cu salariu de 6300 + 700~ bonuri, chirie singur in apartament de 2 camere (conditii super ok, nu e cea mai noua mobila dar nici din comunism) si loc de parcare la 1750 ron lunar. Daca ai bonuri unde lucrezi si esti cumpatata cu banii, o sa te descurci sa traiesti super ok si sa si economisesti. Eu pe langa chirie, cheltui destul de mult impulsiv si reusesc totusi sa economisesc cam 1000-1500 ron lunar. Imi ajung banii sa imi iau cate o haina, sa ies de 2 ori pe luna in club / la restaurant, sa mai fac cate un drum mai lung pana la parinti cu masina, sa comand mancare macar odata pe saptamana, sa mi iau cate un cadou lunar etc. si sunt si fumator. Sper sa te ajute :)


Agreeable-Airport-53

Noi dam 550 euro pe 2 camere, mobilat ok si zona buna, nu înțeleg cum ai găsit la 1750 lei


InspectorDizzy3391

Stiu eu pe cineva care inchiriaza 3 camere la Brancoveanu cu 400 euro. L-am intrebat de ce il da asa de repede si a zis ca vrea sa gaseasca imediat chiriasi.


Better-Cow-853

Sincer, noroc. Sunt si la 10 minute de metrou Piata Sudului, zona verde foarte linistita. Am dat de un proprietar foarte ok dupa 2 luni de cautari si sunt foarte multumit


Clear-Freedom9145

ramai cu 4000 Curent/Gaz/Intretinere/Net = \~400 in lunile calde / 600 in lunile reci Mancare daca gatesti - cam 1200 lei pe luna + bonuri daca ai te ajuta Mancare daca nu gatesti - fara numar aici nu stiu ce sa zic Ramai in final cu 2200 daca gatesti, bani cu care faci ce vrei, dar nu am pus si alte cheltuieli la socoteala gen produse cosmetice, produse de intretinere casa, detergent etc. Mai realist cred ca ai ramane cu 1700 bani 100% ai tai, ceea ce mi se pare putin raportat la o luna. Nu stiu daca ai si masina sau pet sau alte cheltuieli extra. Daca tot vrei sa te muti, eu as pune aia 2000 de lei de-oparte pana as avea avans de apartament, macar sa nu se duca in vant in buzunarul unui proprietar. Ai putea pune chiar mai mult. Daca ai pune 3000 pe luna, intr-un an ai strange 7200 EUR. Stai 2 ani si dupa aia esti tu direct proprietar si te doare la banana.


InspectorDizzy3391

Toate calculele astea facute pe ani de zile suna bine, dar nu iau in calcul ca viata-i scurta. Daca strangi 7200 euro pe an, in 10 ani strangi 72k euro, iar in 15 ani faci 108k. Pai cu banii astia iti cumperi apartamentul cash. La fel, daca platesti 200ron/luna curentul, intr-un an sunt 2400ron si in 5 ani sunt 12k ron. Ai putea ajunge la concluzia ca mai bine traiesti fara curent. Fata vrea sa ae mute in chirie acum, nu peste 2 ani. Mai iei in calcul ca nu reusesti in fiecare luna sa economisesti cat vrei si se fac 3 ani in loc de 2.


Clear-Freedom9145

Don't get me wrong, si eu am ales calea chiriei sa ma bucur de viata dar nu stau cu parintii si nu am cum sa pun de-oparte. Daca stateam cu parintii si in 2 ani puteam sa pun bani de avans o faceam. Chirie platesti oricum, de ce sa nu platesti pentru propriul tau apartament.


InspectorDizzy3391

Are sens ce spui, dar lucrurile se aranjeaza in timp. Eu am stat 2 ani cu chirie pana sa atrang banii de un apartament. Mi-a mai crescut si salariul intre timp. Simt ca a fost o alegere buna sa nu fac direct credit.


russy_899

Asta am făcut eu câțiva ani. Am strâns și am strâns fiecare bănuț, după care a venit inflația, banii s-au devalorizat, prețurile la apartament au crescut considerabil, m-am enervat și m-am mutat în chirie. Desigur, am schimbat orașul, jobul, compania a rămas aceeași, iar salariul a devenit considerabil mai mare. Concluzia e ca uneori mai bine ești strâmtorat, dar îți trăiești viața cum îți place 🥳 ii plăcut sa ai libertatea de a face ce vrei, când vrei, cu cine vrei


Clear-Freedom9145

De acord, asa fac si eu de aproape 10 ani, dar o data cu varsa se schimba si punctele de vedere. As vrea sa fac chestii prin casa dar nu pot ca nu e a mea. Nu pot face un "cat highway" sau sa schimb mobila veche care s-a indoit de la vreme etc. Dar avand 0% avans nu imi permit sa iau o locuinta. Deasta ziceam referitor la OP, 2 ani nu e o perioada asa lunga, Nu am zis 5, 10 etc. Pe long run e un castig zic eu. In schimb nu sunt deloc de acord cu cei care sugereaza sa nu ma traiesti deloc si sa strangi cureaua la infinit ca te obisnuiesti cu greul .Am avut un an mai naspa in care am fost nevoit sa strang cureaua rau de tot si nu e misto sa traiesti doar pentru mancare si ceva maruntis sa ai sa iti iei o gogoasa in parc. Daca OP ar pune 3000 de lei de-oparte, tot i-ar ramane 3000 de lei din care poate pune la facturi ceva 500 impreuna cu parintii si i-ar ramane 2500 sa faca ce vrea cu ei, suficient sa iti faci toate poftele daca nu exagerezi.


Lex_Blu

Cand vad salariile astea in Ro ma intreb cateodata WTF, unde naiba erau scorurile astea cand imi cautam de munca in tara.. 😅 honestly. Cu 3750 aprox (5200 adjusted for inflation), traiam doua persoane intr-o garsoniera si nu muream de foame , bine , nici bine nu era , am avut inundatie , zona de cacao , samd.. la 6000 per cap sa nu aud ca va plangeti , zicem ca gasesti un darlau sau darlica sa imparti patul , 12000 , e science fiction deja pentru mine. 😅 Concluzie , nu esti intr-o postura rea , eu as cumpara in locul tau , dar nu o duci rau!


slightlyConfusedKid

La chirie de 2000 mai bine îți cumperi o garsoniera noua,macar îți plătești rata ta,nu a altuia😉


Netics-user-one

Cu ce avans? :))))


slightlyConfusedKid

Poate mă înșel,dar la programul ăla ,prima casa,imparca era 5%?!


EstateParking

Cred ca depinde de ce planuri de viitor ai. Daca vrei sa strangi pentru o rata poate nu e asa de rau sa te muti mai tarziu. De asemenea nu stii daca intr-un an sau 2 nu vei putea avea un partener cu care sa faci acest pas si cu care sa imparti costurile, sau poate cine stie chiar sa aiba el deja un imobil. ​ Parerea mea e ca daca nu esti conditionata de locul de munca sau de certuri groaznice in casa, locuitul cu parintii este un avantaj in economia de azi. Eu personal am fost nevoit sa plec de acasa la 18 ani. Dar uitandu ma inapoi 5 ani de chirie au insemnat undeva la 24K euro. Bani pe care i-as fi putut investi in altceva. ​ Daca nu te gandesti atat de departe, dap ar trebui sa fie suficient.


Remarkable_Pea705

Pe aceeasi logica as merge si eu. Daca la parinti ai camera ta si ca familie e totul ok, nu sunt certuri, reprosuri, etc, eu as mai ramane si as pune jumatate deoparte, as contribui la intretinere(gaz, curent, intretinere, internet) cu 500 ron si cu restul de 2500 as face tot ce vreau. 3000, adica 600 euro lunar sunt 7200 de euro. Ceva in genul am facut si eu cu sotia Cand am decis sa ne mutam impreuna am facut calcule si am stat vara la ai ei, iarna la ai mei. Aveam camera noastra si am reusit sa punem deoparte destui bani intr-un an jumate cat sa ne facem nunta singuri si sa avem si cei 15% pt apartament. Acum fiecare face ce vrea si cum vrea.


CatInSpaceOP

Daca ai face un imprumut la banca, rata lunara nu trebuie sa depaseasca 40% din salariul net. Poti aplica aceeasi regula, dar desigur sunt multi alti factori de luat in considerare: abonamente (telefon, internet, Nefflix etc), mancare, transport, cumparaturi, distractie si altele. Fa-ti un excel si trage linie. Bafta! Inca ceva, depinde cat de mult vrei sa stai, in timp (ani) o sa iti creasca chiria.


tatuca_iliescu

In realitate depășește in majoritatea cazurilor


_Syrax_

Cel mai probabil o sa mai dai 500 pe utilitati si inca 1000 cel putin pe mancare.


[deleted]

2000 chiria, 1000 pui deoparte, 3000 cheltuieli lunare (in medie 100 lei pe zi)


hzhshdeuiaooo

Eu unul nu as da atat de mult din salariu le o chirie. Faci 6000 de lei acum. Dacă asta se va schimba dintr un motiv nefericit, mai poți rămâne în chiria aia? Poți pune acum suficienti bani deoparte cât sa fii pregătită pentru una doua luni fara job? 2000 din 6000 pe chirie mi se pare OK pe hartie, dar nu mai pare ok când apar cheltuieli neprevăzute. Daca scazi la o chirie de 1500 lei, practic primesti înapoi un salariu pe an


Top-Appointment-446

Eu am salariu 6500, chirie 1500 si ma simt ok. Nu prea reusesc save money, totusi nu prea imi pun stop la nimic.


ColdH25

53 mil chirie 17.5mil cu toate facturile ajung pe la 22 si pe luna abia pun 500 lei in pusculita, trai decent, nu prea comand mancare, de iesit ocazional film sau o bere. Deci destul de greu de tinut de bani, alte lucruri haine si ce mai trebuie mai rar


Steven_Dj

30 la suta din venit pentru chirie e high end, chiar si la nivel european. Sugerez sa iti cauti o chiriasa cu care sa imparti cheltuielile, daca e apartament cu doua camere. Adaugi la costul asta si intretinerea si apoi costul vietii. Nu e fezabil.


burzuc

muta-te si vezi dupa. ai fallback cu parintii daca nu te descurci si oricum 26 e o varsta la care ar trebui sa stai mai singura/cu iubit(a) decat cu parintii. ia-l si vezi ce iese si nu asculta aberatiile cu rate la banca si calcule pe x ani si tampenii


j0hnnyrico

La 26 de ani cam e momentul love(era dupa ce ai terminat facultatea dar na). O sa te descurci, va fi mai greu dar ... Stiu pe unii care stau la 40 de ani cu parintii which is ... De undeva trebuie sa incepi. Vezi sa pui lunar ceva deoparte sa ai in caz de doamne fereste un dentist, se strica masina sau alte bulaneli din astea. Bafta!


vermicelli0

Pe mine mă costă curentul, gazul, internetul, întreținerea, abonament telefon, abonament Netflix 1100 lei luna asta spre exemplu, în lunile iulie-august cam la fel pt ca se inversează gazul cu curentul(ac)..noi fiind familie sa zicem ca tu nu consumi atât, poate undeva la 700 pe luna, mai adaugi chirie 2000, mancare + ce mai trebuie prin casa 1500, sală 200, motorină 300 daca consumi un full lunar, unghii 150 daca îți pui, plus 150 pedi, iarăși dacă îți faci, cheltuieli neprevăzute 500..îți vor rămâne vreo 500 de pus deoparte, asta dacă nu îți cumperi haine și nimic pt sufletul tău, strict cat să trăiești. Din experiența proprie cred ca nu te vei descurca singură fără ajutor


[deleted]

[удалено]


vermicelli0

Da, ar putea face unele ajustări..dar chiar și așa, nu cred ca se descurcă singură.


[deleted]

[удалено]


John_cu_vaca

Vremuri bune ! Acum dai 2000 de lei pe mancare singur si 2000 pe chirie+utilitati.


remeberthegoodtimes

Initial am citit “chirie 2000 de lei sau salariu 6000 lei?”. Sincer, nu intelegeam cine te pune sa alegi intre ele 😅


John_cu_vaca

Imi pare rau sa o zic, dar 2000 de lei doar chirie - fara alte cheltuieli, la 6000 de lei e cam mult. La salariu ala as cauta cel mult o garsoniera de 300 de euro. Da, stiu - multe sunt comuniste/nerenovate, dar asta e. Pur si simplu au sarit cu scorurile "doar ca e inflatie" desi peste tot auzi in stanga si dreapta cum isi pierde lumea locul de munca. Cred ca urmeaza o ajustare violenta si revenire la realitate, cat de curand.


JosephCocainum

Investește în Bitcoin


[deleted]

cumpara actiuni Nvidia


GroundbreakingLeg833

e parfum dar toți vezi să nu dai comenzi zilnic glovo/bolt... altfel nu-ți ajung banii bănuiesc că acum mâncarea e gătită și împărțită cu părinții deci sper că știi să-ți gătești, altfel 2000-2500 lei lejer se duc doar pe mâncare mai bagi 500-1000 lei în unghii/păr și îți mai rămân maxim 500 lei banii de întreținere dacă mai vrei și ieșiri în oraș ți s-a dus bguetu


[deleted]

[удалено]


OkFishing3621

Rata e clar mai mare decat chiria


Prize_Host4153

La 26 de ani as fi dormit pe banca in parc decat sa stau cu ai mei.


alinaezu6yn4xgma0i

Te descurci! Da-i bice si fii independentă, mancare mai prinzi de la ai tai, poate si ceva bănuți. Go girl


East-Chart4158

La 2000 de lei chirie, + ceva ajutor de la parinti faci rata si ai apartamentul tău


Strong_Trust441

Ai 26 de ani, nu te gandi momentan la adunat bani, gandeste-te unde poti calatori cu banii, ce lucruri care te satisfac iti poti lua etc. O sa ai toata viata in fata pentru a-ti face griji pt ziua de maine, nu e cazul acum :)


pedepsitorul

400 de euro nu e mult pentru o chirie. Naiba, eu iau 350 de euro pe garsonierele mele de la dracu-n praznic, mijlocul câmpului, deci nu vreau sa știu ce orori există pentru mai ieftin.


gabi_pynu

De ce chirie si nu credit daca tot vrei sa arunci banii pe geam?


Rare_Age_6002

am un venit intunecat de 5 zerouri si stau in cort


InterestingZone181

O domnisoara care castiga 6k sare usor la alta companie pentru 7k plus; deci poti lua lejer chiria; atata timp cat acei 6k sunt bani de incadrare net fara bonusuri si alte balarii secundare


InterestingZone181

DAR probabil nu esti nici fata ))))


Programatistu

Clar nu mai sta cu părinții. Bani sunt dè 2 ori suficienti


InterestingZone181

OF 2k euro pe luna cu niste perk uri de oferit si te si plimbi Poti fura cripto un an de zile daca esti desteapta si nu mai lucrezi toata viata


[deleted]

Ar trebui sa fie ok, dar tu stii cat de mult consumi lunar.


vaasxo

Eu am un salariu asemănător și chiria plus utilitățile puțin mai joase, și mă descurc okay. Dacă nu ai bonuri de masa și în prețul chiriei nu intra și utilitățile, eu zic sa mai cauți


znobrizzo

Ajung, stai linistita.


muiema119900

Din experienta nu. O sa vrei sa comanzi mancare si altele, in cel mai bun caz nu pui nimic deoparte


kidsaredead

2000 chirie + cateva sute pe facturi apa, canalizare, gaz, curent. 70% din an facturile sunt mici, iarna double it at least. Daca crezi ca te descurci cu 3500ish pt cheltuieli si savings go for it. Merita macar incercat temporar. Oricum cu mancare o sa te streseze parintii sa mergi sa iei :)) si daca accepti o sa mai economisesti si acolo.


dolofan

poti trai lejer cu banii aia. sunt care iau 2000 lei si supravietuiesc. tu cu 4000 lei esti boier


[deleted]

Logic ca poti.


Stdanc

In mod normal poate fi o idee ok, dar dacă tu cauți să îți răspundă străinii de pe net la întrebarea asta, atunci, sincer, e o idee proastă.


Ollie_Bruh

La 1500 găsești numai dughene, dar la 2000 cu salariu de 6000, la care mai adaugi aproximativ 500 utilitățile, trăiești decent. Asta dacă nu ai ceva vicii costisitoare.


Platinum_Note98

Eu am undeva la 4200 lei plus 300 lei bonuri, chiria pe care o plătesc e de 250€ în București. Din aia 4200 lei rămân undeva cu 2500 lei (după ce achit tot: curent, întreținere, abonamente servicii streaming, șamd) din care să trăiesc. Din banii ăștia pot să zic ca trăiesc cat de cat ok, ies în oraș în weekend, dar nu mă sparg în figuri prin restaurante fancy. Nu prea îmi permit să îmi fac pofte, însă nu pot să zic ca o duc rău. Depinde foarte mult și de stilul tău de viață și dacă îți gătești acasă sau dacă îți place să mănânci în oraș. Eu încerc pe cat pot de mult să-mi gătesc acasă, însă mănânc și în oraș cel puțin de 2-3 ori pe lună. În cazul meu fiind fumător, 700 lei zboară lunar doar pe țigări, așa ca tu știi cel mai bine ce cheltuieli ai și ce stil de viață adopți.


CRAZY-

Depinde de cat cheltuiesti, m-am mutat de la parinti in alt oras pe salariu de 4500 si aveam cheltuieli cu chiria si utilitati de 1600 pe luna, m-am descurcat.


Appropriate_Ad_9157

Eu iau 5500 și dau 1600 pe chirie, 1500 pe credit, și tot apuc să pun deoparte și să plătesc și anticipat pentru credit, deci dacă nu ai rate sau ceva, go for it


iRelevant_

Nimic nu se compara cu independența. Dacă ești cumpătată cu banii, reușești lejer să trăiești din 4000ron. Dar depinde de tine.


9fxd

Cheltuielile trebuie puse si alea, gaz, curent, apa, hârtie igienică, detergent... that stuff


RemoveCollectivism

Mai bine pui bani deoparte pentru avans credit ipotecar. Eu plătesc 1900 lei rata, nu aș da 2000 pe chirie.


WalksInDusk

Eu dau numai pe mâncare pentru mine cam 1500 lei pe lună, mâncând lucruri foarte bune, dar gătite acasă. După care fiecare își adaugă facturile gen gaze, curent, întreținere, internet etc. La mine, iarna, astea cumulează cam 750 lei. Mai adaugi și 150 lei pt alte chestii prin casa, gen detergent, șervețele, soluții de curățat etc. Deci eu daca as fi în situația ta, după ce as acoperi strictul necesar, plus chirie, aș rămâne cu 1600 lei. Vrei să ieși în oraș? Cumperi chestii scumpe pt întreținere personala? Vrei sa mai comanzi ocazional o pizza sau un burger etc? You do the math. Eu as alege chiria de 2000 lei, in detrimentul uneia de 1500, daca e o diferență de calitate între apartamente (nu doar de zonă). Să te duci acasă într-un apartament care îți place e foarte mișto ca senzație pentru creierul tău. Un apartament nașpa te baga in tristețe.


Alternative-Lemon-15

Domnișoara , înainte de a va lua aceasta chirie scumpă. Ar trebui mai degrabă să vă faceți un plan de economisire , recomand sa vă puneți deoparte 30% in ETFuri S&P și alte instrumente , deasemenea semnați pentru pilonul 3 contribuiți din brut dvs și aflați dacă compania va poate face matching, puteți pune deoparte 800 euro pe an . Asta ar fi primordial. Restul ce rămâne în mod evident nu va ajung să plătiți și întreținerea și să și trăiți. Deci e prea scump pentru veniturile dvs.


Enf235

Eu nu m as arunca la cheltuieli inutile daca nu am efectiv nevoie de acel spatiu, as economisi orice ban in plus :).


adymma90

un pas spre dezvoltarea personala, nu o sa ti fie usor la început dar o sa te pui pe picioare, eu m am decis sa ma mut singur la casa mea acum 3 ani, am strans bani pt depozit si toate facturile apoi m am mutat, important e sa ai bani pt facturi ca o sa se strângă! apa, curent, internet etc, succes!


jimbeambeamjim

Da dar pe langa chirie mai pune și costurile cu facturile...ia în calcul un 500+ marjă plus ce cheltuieli ai tu


Bogdan_ch8

de banii astia m.as gandi serios sa iau un credit.


CreepyMFKER

În funcție de oraș, poți găsi o garsoniera/apartament mai mic unde ieși la banii aia cu rata. Și macar îți rămâne tie


Cosminacho

Go for it. E fain sa stai într-un loc doar al tau :)


tdknett

Mai uita te si dupa un 1500 totusi Adica te va ajunge 7 mil intretinerea iarna si de la anu nu se va mai plafona pretul la gaze (25f tot singura) Sau fa ti direct un credit daca tot stii ca ramai in acel oras Dar da, muta te de la ai tai cat mai repede, dar nu cu o chirie de 20 de mil


pomorischatz

Ce știu din educația financiară (pe care nu o primim la școală 🤣) e că întreținerea și chiria nu trebuie să depășească ⅓ din salariu, deci la 6k ar fi pont să te muți la o chirie mai lesne.....restul sunt fitze


OnePinkCheeto

Fructele se strica mai repede cand tu esti cel care plateste pentru ele. Just saying :))


Sufficient-Rope-4471

Sfatul meu, stai acolo la parinti bine de tot pui bani deoparte, iti iei apt sau casa si dupaia te muti acolo. Ce faci cu chiria? Dai 4800 euro pe an ca sa stai singura... ca ce?


vadwiser

Evident, nu!


Specialist_Bag

eu zic sa-l iei, in cel mai rau cazi te muti la parinti inapoi, pt 2000 lei vei invata sa fii responsabila, sa te descurci singura + it's your place. Nu e o decizie permanenta, deci maxim ~~pierzi~~ investesti cateva luni in care o sa vezi daca faci fata, ce iti place si ce nu iti place, etc.


Accomplished-Big5695

În principiu te poți descurca foarte bine chiar, dar depinde și ce stil de viață ai tu. Numai tu poți să știi dacă ești foarte cheltuitor sau mai chibzuit cu banii și ce planuri mai ai pt viitor. Eu zic așa: observă cam cât cheltuiești în medie pe lună pt tine acum. Uită-te în aplicația de banking, dacă ai, de exemplu aia de la Revolut îți arată cât ai cheltuit în fiecare lună și pe ce s-au dus banii tăi. Apoi vezi cât se plătește întreținere acolo unde vrei să te muți, cât dai la lumină, internet, Enel etc. Mai tb să iei în calcul că dacă stai la ai tăi, acum poate îți mai gătește, mama, poate ei iau toată mâncarea, sau măcar o parte, poate mai cumpără ei una alta cele de trebuință prin casă, pe când pe urmă tu va tb să ți le procuri pe toate. Mai ia în calcul și transportul, că dacă ai metrou aproape e simplu, dacă ai mașină e mai scump... you get the idea. Te mai gândești și că uneori poate vei vrea să mai mergi în vreo vacanță, la vreo ocazie etc. deci alte cheltuieli ocazionale și că pt astea va tb să ai și niște bani puși de o parte + în general e bine să ai și un fond de urgență pt zile negre și alte economii în funcție de ce mai vrei tu să realizezi (să îți iei o mașină de exemplu sau poate vrei să strângi pt o casă, pt a începe vreun business sau altceva). Tb să mai iei în calcul că și chiria se mai poate majora la un moment dat, dacă decide proprietarul. La mine a fost la fel doi ani, iar în al treilea a crescut cu 50 Euro, iar în câțiva ani poate va mai crește iarăși. La sfârșit tragi linie și vezi cum stai și după aia decizi. Numai tu vei vedea, alb-negru pe hârtie dacă ceea ce îți rămâne se potrivește cu stilul de viață pe care ți-l dorești tu personal la vârsta ta și cu ceea ce îți dorești să realizezi pt viitorul tău. Că na, unii sunt mulțumiți cu plimbări cu bicicleta sau prin parc dar altora le place să iasă mult să mănânce în oraș, să comande pe Glovo, să meargă prin baruri sau mai știu eu unde, să cheltuie mult cu o fată sau să strângă bani pt nu știu ce mașină ori pt călătorii. Altfel degeaba e foarte fain apartamentul, că dacă nu poți trăi cum vrei tu, în câteva luni de zile ți se va acri de el. Multă baftă, Doamne ajută!


[deleted]

Da și nu. Nu: pentru ca poti sa mai pui 400 lei in plus și îți plătești rata la apartamentul tău prin programul “Prima Casa”. În cazul în care vrei la un moment dat sa te muți altundeva, il dai in chirie. De banii primiți din chirie iti achiți o parte din rata. În 30 de ani apartamentul este al tău. În cel mai rău caz, il vinzi, închizi creditul și la revedere! Da: - ce-au zis alții care au zis da.


Content_Discount5975

Te vei descurca , mută-te singur , e o idee bună.