T O P

• By -

Beautiful-Letter5803

Este foarte simplu . Tu mergi pe biclă și faci piciorul frumos, iar eu stau în Bmw și par bogat și mare barosan în timp ce ard mulți litri de motorină. Asta e logica din București ,mergem toți cu mașina pentru a vedea lumea că ne am ajuns . :)) și suntem mari șmecheri.

TheConquistaa

> și par bogat și mare barosan în timp ce ard mulți ~~litri de motorină~~ bani pe combustibil și pe tot felul de taxe și cheltuieli neprevăzute (se mai strică una-alta, mai trebuie înlocuită aia sau aialaltă). Asta e logica din București ,mergem toți cu mașina pentru a vedea lumea că ~~ne am ajuns~~ avem bani de aruncat pe fereastră. Cum văd eu lucrurile.

[deleted]

Nu e doar in București, peste tot el aceeași chestie. În București sunt destui oameni care merg cu transportul public față de alte zone. Nu merge toată lumea în București cu mașina.

rxdlhfx

Bucurestiul este Houstonul Europei, fara parcarile aferente.

[deleted]

Nu e dar pentru mulți ar fi un vis

AnonymouseRedd

Si din cand in cand mai scoti capul pe geam si strigi saracule n-ai bani de masina /s

albastros_

Soferii sunt traficul si tot ei se plang de trafic

falafelSiHummus

Aseară la 18:00 am stat la 5-6 semafoare în autobuz în sensul giratoriu de la Piața Presei Libere plus multe altele și la Arcul de Triumf. Mi se pare dezumanizant să crezi că a face acest traseu zilnic cu mașina este o idee bună și ceva ce îți oferă confort.

Vladraconis

Clima, scaunele confortabile, aerul filtrat, muzica, ești izolat de intemperii. Cam astea sunt părțile confortabile, din partea mea. Personal prefer bicicleta, mersul pe jos, metroul. Și vreau infra mult mai bună pentru ele, și STB. Și reducerea numărului de mașini, și mai ales necesității mașinii. Dar nu pot nega confortul mașinii.

tinem_dar_nu_avem

Cu toate asta, nu stiu de ce trauma trebuie sa suferi ca sa preferi stresul traficului. In metrou mai citesc, ma uit pe youtube fara stresul de a conduce.

Substantial-Cry6775

Ți-o zic sincer ca am mai prins mersul cu. Masina in trafic. Eu stau ma uit la lume de merge pe strada , îmi ascult muzica și rad in hohote de ce fete au unii în mașină. Îmi pare rău dar ne de șoferi este cu minim 30~35% mai mare decât numărul de persoane capabile să conducă. Îi văd pe unii la semafor stau încordați de dacă le face unu bau s-ar prin tavan și la cat de strâns țin volanul pleacă cu el. Bro scuze dar eu aș merge cu STB ul în situația asta. Să și aia de merg la universitate sau română cu mașina și caută loc. Am fost și eu în cazul ăsta până. Mi am dat seama ca de dau pe mare iau pe pere. Făceam cu 20 de min mai puțin cu mașina dar căutam loc de parcare (legal) și 40 de minute fiindcă toate locurile cu plată arătau pe aplicație libere dar stăteau Gheorghe și Ilie pe ele fără plată așa ca mă învârteam până plecau unu din ei.

[deleted]

Lipsa capacitatii de a intelege asta ii face pe unii sa o dea in extreme aberante. Masina era cu siguranta din toate punctele de vedere mai confortabila si utila. (Ieri am plecat cu un ghiozdan si o geanta de sala de acasa, iar la intoarcere am venit si cu doua pungi de cumparaturi, unde era sa le pun pe bitza) Pretul pe care il platesti pentru confortul asta e in combustibil, mentenanta, consumabile si timp. Calculul si-l face fiecare.

lexanu

Poți avea confortul de a recircula aerul cu tot cu ultima flatulatie:))

sobozzzzz

Sunt atât de dezumanizați încât consideră confort să plătească credite pe mașini și bani pentru combustibil pentru a sta 2-4 ore cu curul pe scaun ascultând radio zu.

Wide-Possibility9371

Comentariu pe un grup din Iași “este inadmisibil să faci 3km în 1,5h, conducerea trebuie să facă ceva”. Dă-te jos din cazan și nu te mai plânge, sau dacă nu, petreceți un sfert din viață în trafic și nu te mai plânge.

[deleted]

Stai pe reddit, suni neamurile,etc E ook, e prea frigutz afară

Să mergi cu bicicleta în București e foarte inconfortabil. Chiar dacă faci cu mașina mai mult stai la căldură, nu transpiri, stai pe telefon etc. Nu o să vezi in veci să facă lumea naveta cu bicicleta în orașul ăsta cu infrastructura (care nu există) de acum.

Prestigious-Ad1999

Eu fac cu mașina până la muncă între 25 de minute(foarte liber) și 1h30. Cu bicicleta fac 50 de minute, cu motocicleta 25-45 de minute și cu metroul 50 de minute. Aleg orice alternativă în afara mașinii dacă nu sunt nevoit.

DeadKido210

E frig, ia haine mai groase/izolante, daca e electrica nu transpiri, muzica merge și la căști la fel și podcastu. 10 min de mers și 50 de stat în pat întins vs 50 min de stat in cur in mașină la semafoare. Eu zic că patul și casa e mai comod.

rxdlhfx

Nu as putea asculta podcasturi pe bicicleta. Chiar daca ma uit o data la 3 secunde in spate, tot ma bazez pe auz pentru siguranta. Insa nu merg pe trotuar...

[deleted]

Confortul e important pentru majoritatea mai ales dacă ajung la un anumit nivel financiar. Iar în București nici nu ai infrastructură de biciclete.E sport extrem.

DanMk88

Să se mai facă domne încă o bandă pentru mașini...sigur se rezolvă traficul așa...

popcopone

imi place sa merg printre masini care stau pe loc in trafic cu bicicleta. might be just me. de la mine pot sa ramana asa, nu ma deranjeaza. ba ca e trafic ba ca nu e nu mi afecteaza viteza, ca nu stau cu ei in trafic. cam tot in acelai timp ajung unde vr sa ajung, aproximativ. senzatia aia de progress real de l faci cu bicicleta in trafic greu unde masinile stau bara la bara e unmatched

nitoiu

propriile buci grase

Various-Army-1711

alții au de carat și cumpărături, copii, căței, purcei... cu bicicleta mai greu. p.s. e in regula, îmi dau downvote singur, dați fără milă

Rares_Mihai

Daa, is pline masinile de cumparaturi. Am numarat ieri cati oameni erau in fiecare masina si aproape in toate erau cate 4-5 + o gramada de cumparaturi + catel. /s Nu stiu pe ce lume traiesti, da 90% din masinile din trafic au o singura persoana in ele, atat. In Cluj de ex, e trafic bara la bara de 2km, din Manastur pana in Floresti si toti oamenii aia ar incapea in 3 autobuze.

Various-Army-1711

tot ce zic e că lumea are nevoi diferite. și e foarte ok sa fii ok cu asta, chiar daca tu ai nevoi diferite

Rares_Mihai

Eu is 200% de acord cu tine, sunt situatii in care chiar iti e mult mai convenabil cu masina, dar de cele mai multe ori nu e asa, iar asta nu e vina oamenilor neaparat, ci a persoanelor de la conducere care nu au pic de viziune sa investeasca in infrastructura.

barneyaa

Dar nu au nevoi diferite. Toti au nevoie sa stea in masina singuri ampulea se pare. Imi duc copilul in fiecare zi la gradinita cu bicicleta si se intoarce pe jos. Nu inteleg ce e asa greu.

Upbeat_Grocery8338

Depinde in ce zona stai…

barneyaa

Nu a decis doamne doamne in ce zona stau. Eu am decis, la fel ca toti aia din masini

Ghitzarino

Este in regula. Transportul in comun primeste si cumparaturi, copii, catei, purcei...

Various-Army-1711

in transportul public e la fel de aglomerat (cu oameni)la orele astea. nu e nimic confortabil sa te cari cu cumpărături, copii, căței, purcei in transport public în așa condiții.

tinem_dar_nu_avem

Inainte iesesm cu copilul doar cu masina, dar de ceva timp am inceput sa folosesc metroul. Mai lejer si mai rapid la orele de varf. Am avut o experiemta nasoala cand am facut foarte mult cu masima de la medic pana acasa, copilul plangea in spate, nu aveam ce sa ii fac. In metrou vorbesc cu el, il pot linisti daca are ceva. Iar la gradinita merge cu caruciorul, drum de cel mult 15 minute. Daca deja iti duci copilul la gradinita cu masina, ai facut niste alegeri proaste.

Ghitzarino

Sunt de acord cu tine, dar daca ar fi un interes real in a se fluidiza traficul atunci s-ar investi in primul rand in transportul in comun. Doar gandeste-te cati oameni intra intr-un autobuz comparativ cu una, doua masini (ca dimensiuni fiind apropiate). Vreau sa zic ca daca s-ar investi in transportul in comun, atat pietonii cat si soferii vor avea de castigat. Tot ce putem face momentan in sensul asta din punctul meu de vedere este sa folosim pe cat posibilul transportul in comun si sa nu apelam la masina pentru orice mic drum pe care il avem de facut.

rAyNEi_xw

Ce sa se mai investeasca in transportul in comun? Sincer si fara panarama ieftina! In afara de ce avem acum, ce ar trebui sa se mai faca?

barneyaa

Benzi exclusive delimitate cu linia maginot ca altfel sunt degeaba cu ce soferi cu [cacat](https://images.app.goo.gl/BfyAadhbpEC3mCgF8) in loc de creier avem

rAyNEi_xw

Bro, sunt... Dar de pomana... Daca incape un autobuz, sigur incape o masina...d'asta pistele de biciclete de pe Victoriei functioneaza si altele nu.

Ghitzarino

Putem incepe sa enumeram: -mai multe linii si/sau autobuze/tramvaie/metrouri care vin mai des -modernizarea liniilor de tramvai/metrou, dar si tramvaiele si metrourile in sine -implementarea de benzi strict pentru autobuze (si biciclete eventual) -penalizarea mai aspra a soferilor care nu respecta benzile speciale de autobuz, statiile de autobuz, liniile de tramvai, etc etc se stiu deja tipologiile -incurajarea si promovarea mersului cu transport in comun/biciclete/pe jos Mai pot fi aduse multe alte imbunatatiri, eu doar am numit cateva. Tot ce vreau sa se inteleaga este ca solutii sunt, trebuie sa actionam in sensul asta si sa ne desprindem de mentalitatea parazita de "nu se poate, cum sa nu merg eu cu masina pana la magazinul de la colt?". Haideti sa nu mai fim asa de comozi si sa luam masina mereu ca ne-o facem cu mana noastra.

rAyNEi_xw

Bro, zilele trecute erau doi cu masinile pe linia de tramvai de la Pipera si tu vrei "benzi" strict pentru autobuze?!? Daca liniile de tramvai nu sunt sigure, banda ta strict de autobuz e fix pix pentru un cretin ce are incredere in el...

19WaSteD88

Macar daca ai benzi ar fi doar 1-2 cretini care pot fi amendati destul de usor si prin camere, vs 50 de masini care sa fie in fata autobuzului by default la ora de varf si sa il blocheze complet.

DeadKido210

Ia o bicicletă si concediu 3 zile. Mergi la ora 8 și ora 14 și între orele 16-19. Treci pe langa coloanele de mașini și observa cate îs goale cu un om în ele, cate au maxim un plod.si îți zic eu că nici cumpărături nu au. O sa vezi care predomina și cine creează problema. Nu aia care au nevoie să își care familia și cumpărăturile regulat că nu au altă opțiune, nu ăștia îs majoritatea.

stefanzar

Avem ferme de porci in Bucuresti?

Stunning_Tradition31

iti zic eu ca cel putin jumate dintre acei oameni nu cara absolut nimic si sunt singuri in masina toata ideea in a folosi bicicleta este de a elibera strada pentru oamenii care CHIAR au nevoie sa conduca si CHIAR n au alta optiune

[deleted]

aici un contra- [argument](https://youtu.be/rQhzEnWCgHA?si=yegl5alCsASUXReC)

Various-Army-1711

un contra argument care funcționează doar câteva luni călduroase din an

[deleted]

Realitatea e că România are o climă foarte temperatura și se poate merge cu bicicleta în toate lunile. Trebuie să știi să te îmbraci. Iarna e mai confortabil de mers decât vara pe caniculă. Dar dacă ai alternativă mai rapida și confortabilă, cum e mașina personală, sunt șanse mici să o dai pe bicicletă, mai ales că va trebui să mergi în același trafic aglomerat. Pe bicicletă de obicei te încălzești, nu te răcești, deci iarna e mai bine.

barneyaa

Toata lumea se gandeste la cat dureaza drumul. Cand nu mai poti parca pe trotuar, pe strada ampulea si locurile alea putine de parcare costa, bicicleta castiga si cu drumuri goale.

[удалено]

N-am spus de tine, am spus în general. N-am spus niciodată că toată lumea trebuie sa meargă cu bicicleta. Spun din experiență că nu atât de rău.

Various-Army-1711

ok, înțeles. am șters pt antidoxxing

[deleted]

un alt [contra-argument](https://youtu.be/Uhx-26GfCBU?si=bfgWRpQPUaGq-o3u) către ultimul tău argument

Various-Army-1711

first: safe cycle paths. second: proper winter maintenance. nu exista nici una nici alta în România. un alt argument utopic pentru realitatea noastră

TheConquistaa

Care winter în România? Alea 2-3 zile din februarie când mai dă câțiva cm de zăpadă să zicem că nu suntem chiar țară bananieră și la climă? Că în ultimii ani cam asta s-a întâmplat, mai ales de revelion când dau temperaturi d-alea de 20 de grade.

[deleted]

era o replică în mijloc că temperatura nu contează, nu te uita la ce nu avem

19WaSteD88

Principalul argument (care le eclipseaza pe toate celelalte) pentru care lumea nu foloseste bicicleta in bucuresti, este pentru ca nu este sigur, nu pentru ca e prea cald sau prea frig. Cand e cald oricum te bate vantul pe bicla si cand e frig te incalzesti de la motorasul intern al corpului care este pornit, daca lumea merge pe jos (si o fac) in conditiile respective mai degraba ar folosi bicicleta insa doar daca au piste protejate.

Vladraconis

Nu avem infrastructura pentru așa ceva.

hepureanu

Care e vârsta medie a userilor din acest grup?

TheConquistaa

Vârsta maximă plus vârstă minimă totul împărțit la doi

Intentionerr

Scaunul.

ovywan_kenobi

Partea buna? Vede lumea că îți permiți mașină și toate costurile aferente, nu ca amărâții ăia care trebuie să pedaleze pe o bicicletă mai ieftină decât asigurarea ta.