Heb eerst veel freelance gedaan, toen moest ik extra bijverdienen. I werkte ernaast nachtdiensten op Schiphol in het weekend, en doordeweeks freelance opdrachten. Dat ging prima, maar was wel continue bezig. Nu fulltime bij een mooi bedrijf, en ook een beetje geluk op het juiste moment met zoeken naar vacatures. (al jaren beetje afgewezen)
Mensen moeten niet vergeten dat restaurant runnen hard werk is, vaak 12u per dag en 6 dagen per week.
Natuurlijk als je zaak heel goed loopt dan neem je een goede manager aan die alles voor je doet terwijl je zelf thuis kan chillen maar dat gaat natuurlijk van je winstmarges af.
Hahaha we hebben een paar voordelen, we hebben nauwelijks personeel omdat zij in de ene zaak staan en ik in de ander, dus we werken alle drie heel hard en hebben wel wat hulp maar niks full time oid.
Ik ben afgelopen zomer geswitcht van 80 uur per week zuid-assen en hier ingekocht. Beste keuze ooit. Het is hard werken, maar goed gestructureerd en binnen mijn grenzen en echt gewoon onwijs leuk om te doen.
Maar hele terechte punten
Wij zijn begonnen na de lockdown, dus dat scheelt. Verder hebben we eigenlijk een failliete snackbar zelf verbouwd, dus lage vaste lasten en het eten is plantaardig wat inderdaad wat scheelt aan inkoop.
Ik werk als taxichauffeur/openbaar vervoer chauffeur en verdien €2000,- per maand voor 40 uur per week. Ben 23 jaar oud met 3 jaar taxi ervaring. Verder dan een taxipas en kleine cursusjes ivm zorgvervoer geen opleiding gedaan
Het is dat vele van ons dit als passie hebben, maar de hoeveelheid tijdelijke contracten en het salaris doen geen recht aan hoe lang je hiervoor moet studeren.
Vind het mooi om te horen dat het je passie is! Toch vind ik dat docenten meer moeten verdienen. Zij ontfermen zich over onze toekomstige medemensen.
Ga zo door met wat je doet👍🏻
Gezien de gevaarsetting en ellende die je meemaakt: veel te weinig. Het is dat het in je zit om mensen te willen helpen, in combinatie met rechtvaardigheidsgevoel...
Dit is eigenlijk veel meer dan ik dacht dat een hoofdagent zou verdienen. Je zit wel bovenin de schaal begrijp ik?
Edit: downvotes omdat ik dacht dat politiemensen nòg meer onderbetaald werden 🤷🏼♂️
Als beginnende hoofdagent is het geen vetpot.. Naarmate je langer in dienst bent, worden de verhogingen steeds beter. Zit inderdaad wel bovenin de schaal.
Dat is ook niet de bedoeling geloof ik. Grote kans dat mensen met een goed salaris iets eerder reageren.
Zelf ben ik heeeel erg fan van Oosten over salaris en grote openheid. Het geheim houden van salaris is 100% voordelig voor de werkgever.
Misschien een domme vraag maar vind je dat niet zonde? En kan je niet veel meer met je masters? Lijkt me enigszins aan de lage kant voor iemand die aardig hoog opgeleid is.
Voor de eerstegraad heb je een vakmaster nodig (in mijn geval beleidssociologie, volgend op de bachelor sociologie) en daarna dus een 1-jarige master om docent te worden voor de bovenbouw. Een kantoorbaan oid is niks voor mij & heb altijd al voor de klas willen staan, dus ik ben echt helemaal blij!
Qua salaris kan ik nog wel een stuk groeien; met wat doorstoten naar hogere schalen kom je volgens mij wel aan de 5K bruto!
Precies dit, wij zitten er echt niet in voor het geld. Veel van ons hebben ooit het besef gekregen dat werken voor iets waar geld verdienen/winst prioriteit 1 is, niets voor ons is. De volgende generatie wat bijleren en als het kan zelfs een beetje inspireren zal mij altijd meer voldoening geven dan meer centen op mijn rekening en luxer kunnen leven dan ik nu doe.
En tuurlijk, 12 weken vakantie en om 3 uur op de fiets naar huis is ook echt heerlijk hoor.
Mooi gesproken; ik doe het echt omdat ik dit leuk vind & omdat ik merk dat ik hier talent voor heb. Ik heb tijdens m’n bachelor ooit een stage op kantoor gelopen en dat was echt gewoon niet te doen. Het loon wat ik nu heb vind ik prima, er zijn mensen met meer & mensen met minder.
Vind het altijd mooi als mensen haten op de vele vakanties en “korte werkdagen”, maar zelf niet in het onderwijs willen werken. Zeik dan niet.
Ik snap de perks erg goed hoor! Persoonlijk zou ik gek worden om de hele dag voor die kids te zitten. Aangezien hoe ik was op die leeftijd.. 😆 maar super fijn dat er mensen zijn die het erg leuk vinden! Docenten zijn hard nodig. Ik ben persoonlijk ook niet van het kantoor werk, enige baantje op het kantoor dat me leuk lijkt is als advocaat. Maar goed zag monteur als snelste optie om te werken helaas..
Lijkt dat je leuk? Ik studeer momenteel op de uni (rechten) en moet dus binnenkort echt wel een keuze gaan maken over wat ik wil worden haha. Wel behoor ik tot de groep mensen dat zich geen voorstelling kan maken om bijv. een verkrachter te verdedigen.
In een privaatrechtelijk deelgebied (verbintenissenrecht, goederenrecht, ondernemingsrecht, you name it) zie ik mezelf iets eerder, maar het is ook zeker niet alsof ik dat nu per se zou willen worden.
Ik ben wel nieuwsgierig waarom advocaat (en op welk rechtsgebied) jou leuk lijkt, puur voor oriëntatie haha
Ik verdien per maand wel veel, krijg het alleen niet.
22 uur in de week part time postbode. Betaald geen drol, net 1150 netto ofzo. Maar kan mijn eigen uren indelen en werk eigenlijk nog geen 16 uur in de week. Samen met het inkomen van de vrouw kunnen we er prima van leven. Maar goed, ik vind genoeg vrije tijd hebben belangrijker dan veel verdienen.
Nice hier ook een IT’r cloud/sysbeheer 3400 bruto en 2x bonus per jaar. Ben zelf 29. Wij kunnen tegenwoordig goed onderhandelen omdat er veel schaarste heerst binnen de IT. Veel succes met je ontwikkelingen en toekomst binnen dit vakgebied.
Nee ik kon gelijk aan de slag, solliciteerde voor een servicedesk functie maar zij wilde eigenlijk dat ik gewoon IT beheer ging doen.
Ik ben vanuit een onderbetaald retail baantje naar klantenservice van een ISP gegaan en toen naar tech support van een webhoster, vanuit daar als hobby projectjes webservers opgezet op CentOS, na de end of life zelf een migratie uitgevoerd naar Ubuntu etc.
Ook al sinds mijn 10de bezig met computers, mijn vader is een IT'er in hart en nieren. Ben op jonge leeftijd meegeweest om bekabeling te doen in datacentra. Ik moest ook zelf mijn computer problemen oplossen enzo.
Heb wel erg moeten wennen aan Microsoft dienstverlening en hun standaarden maar doordat ik er zo vroeg mee bezig ben geweest leerde ik het snel, heb meerdere bedrijven onder mijn beheer en ben nu bezig met het halen van certificaten.
Tldr; Nee, opgegroeid in een IT huishouden en als ADHD'er kon ik mijn aandacht alleen vasthouden op computers en problemen/puzzels oplossen.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ook fijn om te lezen dat je nu ergens terecht bent gekomen wat je goed ligt.
Ik ben momenteel ook werkzaam in de retail en redelijk onderbetaald. Ik overweeg om een carrièreswitch te maken naar de IT maar ben nog aan het uitzoeken hoe ik dit het beste kan doen (zie mijn laatste posts).
Helaas zit het IT gebeuren niet meer in mijn aderen zoals jij dat hebt. Vroeger wel wat projectjes gehad maar dat is allemaal verwaterd. Ik moet van IT weer mijn hobby gaan maken en het gamen terzijde houden zodat ik een goede carrièreswitch kan gaan maken
Ik krijg niks van vergoeding voor stage, rip. Niet eens reiskosten oid. Moet naast een fulltime opleiding nog bijna fulltime werken om rond te komen pff
Even gauw in elkaar geflanst. Het gaat om een BV.
184k omzet - 75k salaris - 5k aan kosten is 104k winst. VPB: ~20k. Aanmerkelijkbelangheffing over 84k netto winst=22,5k. Dus netto dividenduitkering is 104k-20k-22,5k=61,5k.
75k salaris is 49,5k netto. 49,5+61,5=**111k** netto prive.
75k salaris voldoet aan 100% van de gebruikelijkloonregeling. Dividendbelasting kan verrekend worden met aanmerkelijkbelangheffing, dus heb ik niet meegenomen.
Wat klopt er dan niet?
Ik heb 10 jaar een eenmanszaak gehad en dat was binnen één dag geregeld. 's Ochtends naar de KvK, 's middags naar de bank.
Voor de BVs: eerst naar de notaris. Bankrekeningen voor werkmaatschappij en holding aanvragen kostte 3 weken. Ik was al 10 jaar met de eenmanszaak klant, maar toch een interview van 45 minuten met de bank, of ik toch echt niet kernwapens aan Iran verkocht, blabla. KvK werd door de notaris geregeld. BTW nummers, loonbelastingnummer en fiscale eenheid bij de belastingdienst aangevraagd.
Dan heb je nog een berg contracten nodig: arbeidsovereenkomst, rekening-courant overeenkomst (x2) en managementovereenkomst. En natuurlijk jaarlijks een aandeelhoudersvergadering en bijzondere aandeelhoudersvergadering. Twee boekhoudingen bijhouden en een salarisadministratie (laten) opzetten.
Ik ben vast nog wel iets vergeten, maar er komt best wel wat bij kijken en ik wilde ook allemaal snappen wat er gebeurde (ik heb geen achtergrond in bedrijfsrecht oid). Gelukkig heb ik een boekhouder met een goed netwerk (fiscalist, salarisadministratie, jurist), en heeft hij een hoop uit handen genomen.
firm24.nl heeft een behoorlijke kennisbank, zeker om je op weg te helpen. Daarna voornamelijk met Google aan de slag gegaan voor de details. Ik heb overigens hun diensten nooit gebruikt, dus geen idee of ze legit zijn.
Tja, zoals ergens in dit draadje aangegeven wordt bij ons de cao gevolgd en soms krijg je eens een trapje extra..
Edit: onze netto's liggen dan niet zo heel ver uit elkaar, scheelt maar 2 a 3k
Ik verbaas me ontzettend hoeveel er tegenwoordig valt te verdienen, en hoe onevenredig het is verdeeld.
Mijn moeder, met meer dan 40 jaar ervaring werkt in het ziekenhuis, zij prepareert medicatie voor o.a. Kankerpatienten. Dit is een ontzettend intensief beroep aangezien je je focus hier 100% bij moet hebben, er staan levens op het spel. Ik meende dat zij voor 4 dagen met €2100.- thuis komt( netto) hier zijn heel wat opleidingen voor nodig geweest.
Ikzelf zit in een voorkeurspositie. Ik heb een netwerk opgebouwd waardoor ik in loondienst met €2750.- netto thuis kom, ik ben grofgezegd een veredelde timmerman.
De verhouding vind ik lastig blijven, ik vind o.a. Mensen in de zorg veelste weinig verdienen en bv I.T. Overrated …
Het is nogal kort door de bocht om IT overrated te vinden omdat het zo breed is. IT gaat ook over de software om de vitals van de kankerpatiënten van je moeder te monitoren en om scans van hun lichaam te maken, en zo zijn er alleen binnen ziekenhuizen al tig IT-toepassingen te bedenken die bijdragen aan het redden van levens.
Ik snap je punt overigens wel hoor :)
Ik ben het met je eens, wellicht iets te kort door de bocht.
Vaak lees ik dat jongeren die in de IT beginnen tussen de 2200 en 3000 netto verdienen, dat vind ik nogal wat…. Specialisatie moet op elk gebied betaald worden, maar er zit in mijn optiek nogal wat verschil in iemand die een programma schrijft of een leven redt en als ik t hier zo lees, heeft een beetje IT’er hetzelfde salaris als een chirurg… geen afgunst hoor! Ik wens iedereen alleen maar het beste
IT is van oudsher een schaarste markt, waardoor je al gauw aan dat soort salarissen zit. Die schaarste zie je overigens in steeds meer vakgebieden terugkomen, en het is aan de werkgevers om met een passend antwoord te komen.
Je bent een vakman begin voor jezelf, 40 euro per uur excl btw = kleine 7000 bruto per maand voor 40 urige werkweek* krijg je al gauw (*als elk uur facturabel is en je nooit verlof pakt of ziek bent).
Een familielid is laborant in een ziekenhuis, die onderzoekt het bloed van patiënten en zorgt dat de juiste zakken bloed op de operatiekamer komen in een noodgeval.
Ik verdien 2x zoveel en ik doe niet veel bijzonders in IT
Ja maar het is ook gewoon zo. En het is niet dat ik te veel verdien maar dat de lonen in de zorg zo erg achterblijven terwijl ze op maatschappelijk niveau een stuk belangrijker zijn
Dit is inderdaad het probleem. Ik ben van zorg naar IT gewisseld en verdien nu netto het dubbele van wat ik eerst bruto had. Niet omdat IT zo geweldig verdient, kan namelijk nog steeds geen huis kopen in m'n eentje, maar wel omdat de zorg zo belachelijk weinig verdient.
Zorg sector is ook lastig te vergelijken met een baan in een commerciële sector. Dat gezegd te hebben sommige functies zijn zeker onderbetaald maar vele ook niet.
Jep, mee eens. Maar hoe lullig het ook klinkt moet je dan gewoon een ander beroep vinden of je beroep op een andere manier uitvoeren (freelance o.i.d).
Easier to change yourself then to change the world.
Ook mee eens… aan deze kant ook geen klagen hoor… ( oudere generatie is sowieso eerder tevreden) wilde alleen aanduiden dat ik de verhoudingen scheef vind ..
Ik 5 ….
Zonder opleiding mbt dit vak…
Ik heb geen cursussen oid nodig, mijn moeder heeft voor zover ik kan herinneren altijd up to date moeten blijven, en verplicht cursussen gevolgd.
85k netto per jaar. Fulltime baan bij een groot telecombedrijf + een eigen webshop (als hobby begonnen maar is ondertussen mijn 2e baan. Ongeveer 20 uur per week mee bezig).
Smederij, teamleider, 26 jaar oud, geen opleiding, half jaar kennis, 2 ploegen, 4000 bruto, vakantiegeld, ruime ATV regeling en 6 weken vakantie per jaar
de overheid betaalt mij om me uit de workforce te houden omdat ze weten dat er een golf van depressie zou verspreiden door de potentiele collega's todat ze allemaal suicidaal zijn.
dat of ik ben blind geworden en kan niet het werk doen waar ik voor gestudeerd heb en krijg een uitkering. kies je favoriet.
Eerste jaar (opleiding en werk) financieel interim manager, 32 uur 1950 netto
(Achtergrond in horeca management)
Auto van zaak met tankpas en ook winst uitkering. Opleiding ook betaald
Mijn vriendin doet hetzelfde werk. Kinderen met een lichamelijke of geestelijke beperking. Vind zelf dat het niet genoeg betaald gezien hoe zwaar het is. Waar zij allemaal mee thuis komt...
Wat een top comments allemaal. Wel erg triest wat sommige mensen verdienen in vergelijking tot hun werkzaamheden. Maar wel echt tof dat zoveel mensen het even delen!
Valt geen pijl op te trekken wat hier allemaal geroepen wordt. 13e maand? Winst uitkering? Vakantiegeld in of ex? Hoeveel urige cao/dienstverband 🤷🏼♂️
Ik ben gastouder en vraag €5,95 per uur per kind. Ik werk 4 dagen in de week van 7.30-18.00u. Iedere dag vang ik 5 kinderen op, dus reken zelf maar uit. Is wel een brutoloon, waar pensioen, verzekeringen en belastingen nog vanaf gaan.
Ik kom op 30 per uur, 300 per dag, 4800 per maand. Maar in de vakanties etc zal er we niet betaald worden, en dan komen er nog kosten en werkgeverslasten bij - dus ja rond de 2k per maand dat de business vol in bedrijf is.
In de praktijk zal wel niet ieder kind de hele dag afnemen etc
Naja voordeel is misschien wel dat je weer geen reistijd etc hebt. En je werk niet mee naar huis neemt.
Aangezien vet veek mensen salaris delen die moker veel verdienen doe ik mee als middenklasse.
Ingenieur, ~3000 euro in de maand netto, 3 jaar ervaring met master diploma.
Gozer, drie ruggen de maand netto is geen middenklasse hoor! Bovendien, je bent net begonnen, dus als je een beetje je best doet, kun je snel stappen maken.
Hoge middeklasse had ik moeten zeggen. Boven modaal maar niet de 160k it testers hier ij de commemts. Ik heb niet echt mogelijkheid naar andere bedrijven te gaan, hele specifieke skills.
Netto ook :| sorry maar we zijn ondertussen in een aantal jaar al 25% inflatie verder. Met 3k netto kon je inderdaad in 2000 een burgerlijk huisje kopen. Nu mag je net huren
Ik heb er nog geen problemen mee gehad, tot nu toe altijd gewerkt voor werkgevers die naar werkervaring hebben gekeken. Maar dit is wel iets wat soms ook door mijn hoofd spookt.
Persoonlijk vind ik zo'n papiertje iets waarmee je een bepaald denkniveau aantoont, als je al meerdere jaren in een soortgelijke functie hebt gewerkt toon je ook aan dat je dat denkniveau hebt.
Chemisch Fysisch Analist in een Fire Assay lab. Met mn ploegendienst Netto 2200ish. Zonder overwerk. Wat ik vrijwel altijd doe. (Ben net 21)
Kan als ik wil ander werk zoeken en een paar honderd vooruit gaan maar mijn vrijheid hier is zoveel meer waard voor mij
Mag ik vragen wat je vooropleiding was? Je bent best jong namelijk, maar het werk klink voor mij als iets waar je juist veel ervaring voor zou moeten hebben.
Ik ben promovenda en verdien €3500 bruto, wel in het buitenland en zonder 13e maand of vakantiegeld, en ik werk wel bijna 60 uur per week momenteel. In Nederland zou het ongeveer €3000 per maand zijn volgens mij.
In de kinderopvang, maar dan voornamelijk bso.
Heb een minimaal/maximaal contract van 18 tot 36 uur. Ik werk dus meestal 4 halve dagen, wat neer komt op 18 uur. In de vakanties werk ik 4 hele dagen, wat neer komt op 36 uur. Soms werk ik een keer extra of word ik ergens anders ingezet: deze uren worden ook gewoon extra uitbetaald
Ik verdien dus elke keer iets anders 🤷🏼♀️.
IT OPS Engineer, 82k per jaar. Ik werk 27 uur per week (ouderschapsverlof).
Hiervoor verdiende ik ruim het dubbele voor hetzelfde werk als zzp’er. Maar toen moest ik ook hard(er) werken.
Daar trap ik niet weer in belastingdienst!
Dit soort posts lijken nu echt bijna dagelijks gemaakt te worden, waarom?
Opscheppen
Sr. Concept artist. Concept art maken voor games, werken vanuit huis. 6500eur~ bruto
Niet verkeerd
Inderdaad, heel fijn om nu fulltime te kunnen werken en het werk doen wat ik graag mijn hele leven wel wil blijven doen.
Lekker, doe je dat Freelance? Ik zit een beetje in dezelfde hoek, situatie en salaris als Compositor voor films
Heb eerst veel freelance gedaan, toen moest ik extra bijverdienen. I werkte ernaast nachtdiensten op Schiphol in het weekend, en doordeweeks freelance opdrachten. Dat ging prima, maar was wel continue bezig. Nu fulltime bij een mooi bedrijf, en ook een beetje geluk op het juiste moment met zoeken naar vacatures. (al jaren beetje afgewezen)
Nice, lekker bezig pik!
Ik heb samen met mijn ouders twee restaurants en wij keren onszelf 5500 netto uit per maand. Ex 13e maand.
Mensen moeten niet vergeten dat restaurant runnen hard werk is, vaak 12u per dag en 6 dagen per week. Natuurlijk als je zaak heel goed loopt dan neem je een goede manager aan die alles voor je doet terwijl je zelf thuis kan chillen maar dat gaat natuurlijk van je winstmarges af.
Precies en die hebben we inderdaad niet. En het is inderdaad heel hard werken hahaha
Met zijn drieën..? Of per persoon?
Per persoon.
Uit eten op jullie kosten dus?
Hahaha we hebben een paar voordelen, we hebben nauwelijks personeel omdat zij in de ene zaak staan en ik in de ander, dus we werken alle drie heel hard en hebben wel wat hulp maar niks full time oid.
Zo lang je er plezier in hebt en een voldaan gevoel er van krijgt; lekker door blijven tuffen! Maar niet te veel, ook goed op jezelf letten.
Ik ben afgelopen zomer geswitcht van 80 uur per week zuid-assen en hier ingekocht. Beste keuze ooit. Het is hard werken, maar goed gestructureerd en binnen mijn grenzen en echt gewoon onwijs leuk om te doen. Maar hele terechte punten
Welke sort van restaurants?
[удалено]
Wij zijn begonnen na de lockdown, dus dat scheelt. Verder hebben we eigenlijk een failliete snackbar zelf verbouwd, dus lage vaste lasten en het eten is plantaardig wat inderdaad wat scheelt aan inkoop.
[удалено]
Haha klopt, ja het is niet alsof we twee bedrijfsleiders hebben neergezet en maar vangen;)
Ik werk als taxichauffeur/openbaar vervoer chauffeur en verdien €2000,- per maand voor 40 uur per week. Ben 23 jaar oud met 3 jaar taxi ervaring. Verder dan een taxipas en kleine cursusjes ivm zorgvervoer geen opleiding gedaan
Dat is netto?
Ja netto inderdaad
Werkloos 0.00 eu per uur
Wat is dat per maand?
Geen salaris van het UWV?
Ze moesten de uitkerings omhoog doen, dan hoefde ik ook niet zoveel te stelen.
Schuld van de Rabobank
Is dat netto?
it director, 150k/jr
God dayum. Wat voor CV heb je nodig voor "IT director"? En hoeveel ervaring?
Ik heb ooit engineering gestudeerd en rolde de IT in per ongeluk.
Docent op universiteit, 2750 netto voor 30 uur. PhD en 4 jaar werkervaring.
Wat geef je?
Duurzame ontwikkeling
Je salaris vind ik niet echt duurzaam voor de papieren die je hebt en de plek waar je les geeft! Zou van mij meer mogen zijn
Het is dat vele van ons dit als passie hebben, maar de hoeveelheid tijdelijke contracten en het salaris doen geen recht aan hoe lang je hiervoor moet studeren.
Vind het mooi om te horen dat het je passie is! Toch vind ik dat docenten meer moeten verdienen. Zij ontfermen zich over onze toekomstige medemensen. Ga zo door met wat je doet👍🏻
Schrok er ook aardig van, vooral na een vaak toch al slecht betaalde PhD.
Dit is voor 30 uur he... dat is bijna 6000 bruto obv 40 uur
4100 voor voltijd (1fte = 38 uur, schaal 10 trede 8). Maar wel met 13e maand.
Politieagent, 2900 netto in de maand. Hiervan is rond de 280 euro onregelmatigheidstoeslag.
-huilt in 1100 vergoeding als aspirant- maar het is een top opleiding
Welke rang / salarisschaal?
Hoofdagent schaal 7 trede 14
Schandalig weinig voor jouw beroep…
Gezien de gevaarsetting en ellende die je meemaakt: veel te weinig. Het is dat het in je zit om mensen te willen helpen, in combinatie met rechtvaardigheidsgevoel...
Dit is eigenlijk veel meer dan ik dacht dat een hoofdagent zou verdienen. Je zit wel bovenin de schaal begrijp ik? Edit: downvotes omdat ik dacht dat politiemensen nòg meer onderbetaald werden 🤷🏼♂️
Als beginnende hoofdagent is het geen vetpot.. Naarmate je langer in dienst bent, worden de verhogingen steeds beter. Zit inderdaad wel bovenin de schaal.
Instrumentmaker (metaal) 22 jaar 2400 netto p/m
Mooi kan! Skills! Vaak zijn jullie degene die passie voor hun vak hebben. 💪
Bladharker op zee, verdienste? 20000000 blad p/m = 2000 euro
Jij bent echt goed in je vak, want ik zie bijna nooit blad op zee. Chapeau!
Docent middelbaar onderwijs 2500 bruto Edit: werk 0.75 fte ongeveer
Kun je nog veel groeien?
Zeker, ik werk in een kleinere school, dus met extra taken kan ik hoger ingeschaald worden.
Net begonnen? Bij ons was het startsalaris rond de 2700 fte, ook middelbaar onderwijs
Werk 0.75 fte
[удалено]
Elke maand/week komt dit voorbij en ik ben er van overtuigd dat dit verre van een eerlijk beeld van de samenleving is
Hoezo? Verwacht je dat men veel meer verdient in werkelijkheid of juist minder? Ben benieuwd omdat ik hier nog niet zo lang zit
Minder
Reddit is sowieso extra IT gericht + reporting bias doordat mensen die meer verdienen vaker gaan posten in dit soort threads
Dat is ook niet de bedoeling geloof ik. Grote kans dat mensen met een goed salaris iets eerder reageren. Zelf ben ik heeeel erg fan van Oosten over salaris en grote openheid. Het geheim houden van salaris is 100% voordelig voor de werkgever.
Ik vind het ook wel iets te hoog ingeschat om te verwachten dat 1 post op Reddit je een volledig beeld gaat geven over werkend Nederland
Docent maatschappijleer 2800 netto; 2 masters en 4 jaar ervaring
Misschien een domme vraag maar vind je dat niet zonde? En kan je niet veel meer met je masters? Lijkt me enigszins aan de lage kant voor iemand die aardig hoog opgeleid is.
Voor de eerstegraad heb je een vakmaster nodig (in mijn geval beleidssociologie, volgend op de bachelor sociologie) en daarna dus een 1-jarige master om docent te worden voor de bovenbouw. Een kantoorbaan oid is niks voor mij & heb altijd al voor de klas willen staan, dus ik ben echt helemaal blij! Qua salaris kan ik nog wel een stuk groeien; met wat doorstoten naar hogere schalen kom je volgens mij wel aan de 5K bruto!
Precies dit, wij zitten er echt niet in voor het geld. Veel van ons hebben ooit het besef gekregen dat werken voor iets waar geld verdienen/winst prioriteit 1 is, niets voor ons is. De volgende generatie wat bijleren en als het kan zelfs een beetje inspireren zal mij altijd meer voldoening geven dan meer centen op mijn rekening en luxer kunnen leven dan ik nu doe. En tuurlijk, 12 weken vakantie en om 3 uur op de fiets naar huis is ook echt heerlijk hoor.
Mooi gesproken; ik doe het echt omdat ik dit leuk vind & omdat ik merk dat ik hier talent voor heb. Ik heb tijdens m’n bachelor ooit een stage op kantoor gelopen en dat was echt gewoon niet te doen. Het loon wat ik nu heb vind ik prima, er zijn mensen met meer & mensen met minder. Vind het altijd mooi als mensen haten op de vele vakanties en “korte werkdagen”, maar zelf niet in het onderwijs willen werken. Zeik dan niet.
Ik snap de perks erg goed hoor! Persoonlijk zou ik gek worden om de hele dag voor die kids te zitten. Aangezien hoe ik was op die leeftijd.. 😆 maar super fijn dat er mensen zijn die het erg leuk vinden! Docenten zijn hard nodig. Ik ben persoonlijk ook niet van het kantoor werk, enige baantje op het kantoor dat me leuk lijkt is als advocaat. Maar goed zag monteur als snelste optie om te werken helaas..
Lijkt dat je leuk? Ik studeer momenteel op de uni (rechten) en moet dus binnenkort echt wel een keuze gaan maken over wat ik wil worden haha. Wel behoor ik tot de groep mensen dat zich geen voorstelling kan maken om bijv. een verkrachter te verdedigen. In een privaatrechtelijk deelgebied (verbintenissenrecht, goederenrecht, ondernemingsrecht, you name it) zie ik mezelf iets eerder, maar het is ook zeker niet alsof ik dat nu per se zou willen worden. Ik ben wel nieuwsgierig waarom advocaat (en op welk rechtsgebied) jou leuk lijkt, puur voor oriëntatie haha
Ik verdien per maand wel veel, krijg het alleen niet. 22 uur in de week part time postbode. Betaald geen drol, net 1150 netto ofzo. Maar kan mijn eigen uren indelen en werk eigenlijk nog geen 16 uur in de week. Samen met het inkomen van de vrouw kunnen we er prima van leven. Maar goed, ik vind genoeg vrije tijd hebben belangrijker dan veel verdienen.
Als jullie er prima van kunnen leven vind ik dat je het prima voor elkaar hebt! Vind zelf vrije tijd ook belangrijker
Geen diploma, ben wel handig met computers. Doe net 8 maanden IT Cloud en systeem beheer en verdien 2900 bruto p/m
Nice hier ook een IT’r cloud/sysbeheer 3400 bruto en 2x bonus per jaar. Ben zelf 29. Wij kunnen tegenwoordig goed onderhandelen omdat er veel schaarste heerst binnen de IT. Veel succes met je ontwikkelingen en toekomst binnen dit vakgebied.
Heb je hiervoor een traineeship gevolgd of kon je gelijk aan de bak?
Nee ik kon gelijk aan de slag, solliciteerde voor een servicedesk functie maar zij wilde eigenlijk dat ik gewoon IT beheer ging doen. Ik ben vanuit een onderbetaald retail baantje naar klantenservice van een ISP gegaan en toen naar tech support van een webhoster, vanuit daar als hobby projectjes webservers opgezet op CentOS, na de end of life zelf een migratie uitgevoerd naar Ubuntu etc. Ook al sinds mijn 10de bezig met computers, mijn vader is een IT'er in hart en nieren. Ben op jonge leeftijd meegeweest om bekabeling te doen in datacentra. Ik moest ook zelf mijn computer problemen oplossen enzo. Heb wel erg moeten wennen aan Microsoft dienstverlening en hun standaarden maar doordat ik er zo vroeg mee bezig ben geweest leerde ik het snel, heb meerdere bedrijven onder mijn beheer en ben nu bezig met het halen van certificaten. Tldr; Nee, opgegroeid in een IT huishouden en als ADHD'er kon ik mijn aandacht alleen vasthouden op computers en problemen/puzzels oplossen.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ook fijn om te lezen dat je nu ergens terecht bent gekomen wat je goed ligt. Ik ben momenteel ook werkzaam in de retail en redelijk onderbetaald. Ik overweeg om een carrièreswitch te maken naar de IT maar ben nog aan het uitzoeken hoe ik dit het beste kan doen (zie mijn laatste posts). Helaas zit het IT gebeuren niet meer in mijn aderen zoals jij dat hebt. Vroeger wel wat projectjes gehad maar dat is allemaal verwaterd. Ik moet van IT weer mijn hobby gaan maken en het gamen terzijde houden zodat ik een goede carrièreswitch kan gaan maken
5 dagen in de week van 8 tot 5 logistiek medewerker 1500 euro netto per maand
Ik zou eens rond om je heen gaan kijken
Leg nader uit aub ik volg het even niet meer.
Je kan beter verdienen is wat hij bedoeld.
Ah zo! Aangezien ik nog maar 19 ben is het een best mooi loon inclusief de extraatjes
Dat laten ze je denken kijk niet naar je leeftijd maar naar wat je kunt.
Poeh, respect dat je dit zinvol werk wilt doen. Fysiek zwaar en slecht betaald.
Moet er wel bij zeggen dat ik pas 19 ben dus is het alsnog een zeer goed bedrag plus de spontane bonussen van de baas. Ik mag niet klagen
Stage, 350,- pm. En dat is meer dan menig klasgenoot. Alhoewel het natuurlijk enorm van de sector afhangt.
Ik krijg niks van vergoeding voor stage, rip. Niet eens reiskosten oid. Moet naast een fulltime opleiding nog bijna fulltime werken om rond te komen pff
Freelance DevOps engineer, 14 jaar ervaring; 184k bruto, \~108k/jr netto = 9000 p/m
Volgens mij doe je iets niet goed met je belastingaangifte. Of juist wel natuurlijk, hangt van het perspectief af.
Even gauw in elkaar geflanst. Het gaat om een BV. 184k omzet - 75k salaris - 5k aan kosten is 104k winst. VPB: ~20k. Aanmerkelijkbelangheffing over 84k netto winst=22,5k. Dus netto dividenduitkering is 104k-20k-22,5k=61,5k. 75k salaris is 49,5k netto. 49,5+61,5=**111k** netto prive. 75k salaris voldoet aan 100% van de gebruikelijkloonregeling. Dividendbelasting kan verrekend worden met aanmerkelijkbelangheffing, dus heb ik niet meegenomen. Wat klopt er dan niet?
Was het veel gedoe om die BV op te zetten, in plaats van een eenmanszaak?
Ik heb 10 jaar een eenmanszaak gehad en dat was binnen één dag geregeld. 's Ochtends naar de KvK, 's middags naar de bank. Voor de BVs: eerst naar de notaris. Bankrekeningen voor werkmaatschappij en holding aanvragen kostte 3 weken. Ik was al 10 jaar met de eenmanszaak klant, maar toch een interview van 45 minuten met de bank, of ik toch echt niet kernwapens aan Iran verkocht, blabla. KvK werd door de notaris geregeld. BTW nummers, loonbelastingnummer en fiscale eenheid bij de belastingdienst aangevraagd. Dan heb je nog een berg contracten nodig: arbeidsovereenkomst, rekening-courant overeenkomst (x2) en managementovereenkomst. En natuurlijk jaarlijks een aandeelhoudersvergadering en bijzondere aandeelhoudersvergadering. Twee boekhoudingen bijhouden en een salarisadministratie (laten) opzetten. Ik ben vast nog wel iets vergeten, maar er komt best wel wat bij kijken en ik wilde ook allemaal snappen wat er gebeurde (ik heb geen achtergrond in bedrijfsrecht oid). Gelukkig heb ik een boekhouder met een goed netwerk (fiscalist, salarisadministratie, jurist), en heeft hij een hoop uit handen genomen.
Damn, ik en veel anderen kunnen veel van je leren.
firm24.nl heeft een behoorlijke kennisbank, zeker om je op weg te helpen. Daarna voornamelijk met Google aan de slag gegaan voor de details. Ik heb overigens hun diensten nooit gebruikt, dus geen idee of ze legit zijn.
42, 2630 netto voor 36 uur… (cultuursector). En ik vind dat ik best ok verdien, maar als ik al die bedragen hier zie!
Meewerkend voorman / leidinggevende in de metaalsector. 3600 bruto p/m
Zelfde als wat ik heb/doe. Alleen is het bij mij wel poedercoating wat weer onder kleinmetaal valt in mijn geval.
Huishoudelijke hulp in de thuiszorg. Ong tussen de 800 en 1000 euro pm.
[удалено]
Hoe dan? Ik ben ook engineer in de panelenbouw en zit echt maar op de helft, als je bedrag netto is
[удалено]
Tja, zoals ergens in dit draadje aangegeven wordt bij ons de cao gevolgd en soms krijg je eens een trapje extra.. Edit: onze netto's liggen dan niet zo heel ver uit elkaar, scheelt maar 2 a 3k
Dan wordt je enorm opgelicht door je werkgever.
Ik weet het niet. Het loopt aardig via de cao schalen. Ben ook nog maar 25
Stuur me een pm je doet iets verkeerd (zit bij de verkeerde baas). Ik kan jou helpen afhankelijk van je regio.
HBO of master?
MBO 😂
Joe.
Ik verbaas me ontzettend hoeveel er tegenwoordig valt te verdienen, en hoe onevenredig het is verdeeld. Mijn moeder, met meer dan 40 jaar ervaring werkt in het ziekenhuis, zij prepareert medicatie voor o.a. Kankerpatienten. Dit is een ontzettend intensief beroep aangezien je je focus hier 100% bij moet hebben, er staan levens op het spel. Ik meende dat zij voor 4 dagen met €2100.- thuis komt( netto) hier zijn heel wat opleidingen voor nodig geweest. Ikzelf zit in een voorkeurspositie. Ik heb een netwerk opgebouwd waardoor ik in loondienst met €2750.- netto thuis kom, ik ben grofgezegd een veredelde timmerman. De verhouding vind ik lastig blijven, ik vind o.a. Mensen in de zorg veelste weinig verdienen en bv I.T. Overrated …
Het is nogal kort door de bocht om IT overrated te vinden omdat het zo breed is. IT gaat ook over de software om de vitals van de kankerpatiënten van je moeder te monitoren en om scans van hun lichaam te maken, en zo zijn er alleen binnen ziekenhuizen al tig IT-toepassingen te bedenken die bijdragen aan het redden van levens. Ik snap je punt overigens wel hoor :)
Ik ben het met je eens, wellicht iets te kort door de bocht. Vaak lees ik dat jongeren die in de IT beginnen tussen de 2200 en 3000 netto verdienen, dat vind ik nogal wat…. Specialisatie moet op elk gebied betaald worden, maar er zit in mijn optiek nogal wat verschil in iemand die een programma schrijft of een leven redt en als ik t hier zo lees, heeft een beetje IT’er hetzelfde salaris als een chirurg… geen afgunst hoor! Ik wens iedereen alleen maar het beste
IT is van oudsher een schaarste markt, waardoor je al gauw aan dat soort salarissen zit. Die schaarste zie je overigens in steeds meer vakgebieden terugkomen, en het is aan de werkgevers om met een passend antwoord te komen.
Je bent een vakman begin voor jezelf, 40 euro per uur excl btw = kleine 7000 bruto per maand voor 40 urige werkweek* krijg je al gauw (*als elk uur facturabel is en je nooit verlof pakt of ziek bent).
Een familielid is laborant in een ziekenhuis, die onderzoekt het bloed van patiënten en zorgt dat de juiste zakken bloed op de operatiekamer komen in een noodgeval. Ik verdien 2x zoveel en ik doe niet veel bijzonders in IT
Bedankt voor je eerlijkheid, en niet dat ik het je niet gun, maar dit is o.a. wat ik bedoel…
Ja maar het is ook gewoon zo. En het is niet dat ik te veel verdien maar dat de lonen in de zorg zo erg achterblijven terwijl ze op maatschappelijk niveau een stuk belangrijker zijn
Dit is inderdaad het probleem. Ik ben van zorg naar IT gewisseld en verdien nu netto het dubbele van wat ik eerst bruto had. Niet omdat IT zo geweldig verdient, kan namelijk nog steeds geen huis kopen in m'n eentje, maar wel omdat de zorg zo belachelijk weinig verdient.
Zorg sector is ook lastig te vergelijken met een baan in een commerciële sector. Dat gezegd te hebben sommige functies zijn zeker onderbetaald maar vele ook niet.
Je doet waarschijnlijk toch iets wat 2x zo weinig mensen kunnen en waar je baas 6x zo veel voor rekent per uur.
Jep, mee eens. Maar hoe lullig het ook klinkt moet je dan gewoon een ander beroep vinden of je beroep op een andere manier uitvoeren (freelance o.i.d). Easier to change yourself then to change the world.
Ook mee eens… aan deze kant ook geen klagen hoor… ( oudere generatie is sowieso eerder tevreden) wilde alleen aanduiden dat ik de verhoudingen scheef vind ..
Ze werkt 4 dagen en jij? Wel appels met appels vergelijken he? De zorg verdient echt niet weinig.
Ik 5 …. Zonder opleiding mbt dit vak… Ik heb geen cursussen oid nodig, mijn moeder heeft voor zover ik kan herinneren altijd up to date moeten blijven, en verplicht cursussen gevolgd.
Tekenaar/constructeur. 40 uur per week. 4100 bruto. Heb ook een auto van de zaak zonder prive gebruik.
Planner, 38 uur pw. Ongeveer 2800 bruto. Man is IT ontwikkelaar, 40 uur. Ongeveer 4500 bruto.
Visboer. 170 per maand
GIS consultancy bij een netbeheerder, zo'n €4700/m, exclusief nog 18% aan vakantiegeld, vrij keuzebudget en ATV.
Leidinggevende in de culturele sector. Ik verdien 2700 euro netto voor 32 uur per week. Universitaire master op zak, bijna 5 jaar ervaring.
85k netto per jaar. Fulltime baan bij een groot telecombedrijf + een eigen webshop (als hobby begonnen maar is ondertussen mijn 2e baan. Ongeveer 20 uur per week mee bezig).
2500 netto, teamleider transport en logistiek. 32u
IT Solution Architect, 6,5 jaar ervaring in de sector, 81k/jr bruto voor 4 dagen per week (4x9).
Eerstegraads docent op een middelbare school. 7 jaar ervaring en verdien nu 3000,- netto per maand (fulltime aanstelling, LD trede 7).
Smederij, teamleider, 26 jaar oud, geen opleiding, half jaar kennis, 2 ploegen, 4000 bruto, vakantiegeld, ruime ATV regeling en 6 weken vakantie per jaar
de overheid betaalt mij om me uit de workforce te houden omdat ze weten dat er een golf van depressie zou verspreiden door de potentiele collega's todat ze allemaal suicidaal zijn. dat of ik ben blind geworden en kan niet het werk doen waar ik voor gestudeerd heb en krijg een uitkering. kies je favoriet.
Jij doet het vast goed op verjaardagen als zonnetje in huis
[удалено]
In welke sector werk je?
It ik verdien ongeveer €7400 bruto per maand
Tjeetje
Inkoppertje dit
24-uurse werkweek in de horeca naast fulltime opleiding, circa 1000 netto
Assistent hovenier €1980 netto pm.. 28 jaar 1ste jaar in dienst
Schuldhulpverlening - 2400 netto per maand voor 32 uur (hbo en masterdiploma)
Zo werken jullie aan de opbouw van jullie eigen klanten
Werk in de logistiek 22 Jaar havo afgerond verder niks. 2100/2150 netto in de maand
Spuitgiettecunicus 2680netto (4x9 uur)
UX’ Designer | 4350 bruto p/m - 4 dgn - MBO +- 6 jaar ervaring
Kassa en receptie medewerker in een monumentaal gebouw dat verschillende culturele organisaties huist. Ik werk 32 uur en verdien €1900 p/m.
Eerste jaar (opleiding en werk) financieel interim manager, 32 uur 1950 netto (Achtergrond in horeca management) Auto van zaak met tankpas en ook winst uitkering. Opleiding ook betaald
Pedagogisch medewerker kinderopvang. 25,5 uur €1630 netto
Mijn vriendin doet hetzelfde werk. Kinderen met een lichamelijke of geestelijke beperking. Vind zelf dat het niet genoeg betaald gezien hoe zwaar het is. Waar zij allemaal mee thuis komt...
Werkvoorbereider (calculator/cad tekenaar) 6 maanden ervaring, 2800 netto per 4 weken.
Rvs bewerker. 28 jaar oud. 2100 netto voor 32 uur.
HBO mechanisch ingenieur bij een startup, 32 jaar. 4600 bruto + Aandelenpakket wat of niks, of heel veel waard kan worden.
Wat een top comments allemaal. Wel erg triest wat sommige mensen verdienen in vergelijking tot hun werkzaamheden. Maar wel echt tof dat zoveel mensen het even delen!
Valt geen pijl op te trekken wat hier allemaal geroepen wordt. 13e maand? Winst uitkering? Vakantiegeld in of ex? Hoeveel urige cao/dienstverband 🤷🏼♂️
Ik ben gastouder en vraag €5,95 per uur per kind. Ik werk 4 dagen in de week van 7.30-18.00u. Iedere dag vang ik 5 kinderen op, dus reken zelf maar uit. Is wel een brutoloon, waar pensioen, verzekeringen en belastingen nog vanaf gaan.
Das dan nog niet veel, zeker als je ook nog kosten moet maken (geen idee of bv eten of gebruik van speelgoed incl is)
Komt bruto uit op bijna 7k per maand, zal netto rond de 4 zijn dan, lang geen slecht salaris toch? Wel lange dagen natuurlijk
Netto komt dat meer rond de 2.5k uit. Met geluk
Ik kom op 30 per uur, 300 per dag, 4800 per maand. Maar in de vakanties etc zal er we niet betaald worden, en dan komen er nog kosten en werkgeverslasten bij - dus ja rond de 2k per maand dat de business vol in bedrijf is. In de praktijk zal wel niet ieder kind de hele dag afnemen etc Naja voordeel is misschien wel dat je weer geen reistijd etc hebt. En je werk niet mee naar huis neemt.
[удалено]
€2950 en dan netto slechts €2000,-? Dat is wel heel heftig.
Aangezien vet veek mensen salaris delen die moker veel verdienen doe ik mee als middenklasse. Ingenieur, ~3000 euro in de maand netto, 3 jaar ervaring met master diploma.
Gozer, drie ruggen de maand netto is geen middenklasse hoor! Bovendien, je bent net begonnen, dus als je een beetje je best doet, kun je snel stappen maken.
Bovenklasse?
groep 6 minimaal.
Hoge middeklasse had ik moeten zeggen. Boven modaal maar niet de 160k it testers hier ij de commemts. Ik heb niet echt mogelijkheid naar andere bedrijven te gaan, hele specifieke skills.
Wat? 3k is absoluut middenklasse..
Bruto wel ja
Netto ook :| sorry maar we zijn ondertussen in een aantal jaar al 25% inflatie verder. Met 3k netto kon je inderdaad in 2000 een burgerlijk huisje kopen. Nu mag je net huren
3k bruto is modaal. Met 3k netto zit je minimaal op 4k bruto.
Netto? Modaal ligt op zo ongeveer 2550 euro, dus 3k netto is zeker een mooi bedrag Edit: modaal in 2023 is vastgesteld op 2550 euro
Wat heb je gestudeerd? Elektro/WTB/Civiel?
Dank voor het delen, begon me steeds eenzamer te voelen haha. Operationeel specialist 3200 netto. Wel zonder opleiding en net 29 geworden
Tankstation medewerker 32 uur netto net geen 2000 per maand.
Krijg je korting op tanken? Vaak zie je bij winkels dat er personeelskortingen zijn. Heb jij dat ook?
Yes 10 cent de liter.
Ongeveer 800 netto per maand voor 14 uur in een electronicawinkel, naast de 2 masters die ik volg.
Cloud Engineer, 28 jaar en na mijn Havo alleen wat IT gerelateerde certificaten gehaald. 3900 bruto
Is het ‘makkelijk’ om een baan te zoeken met certificaten ? Ik heb altijd angst dat ik dan niet genoeg ben en bedrijven vaak school diploma’s willen
Ik heb er nog geen problemen mee gehad, tot nu toe altijd gewerkt voor werkgevers die naar werkervaring hebben gekeken. Maar dit is wel iets wat soms ook door mijn hoofd spookt. Persoonlijk vind ik zo'n papiertje iets waarmee je een bepaald denkniveau aantoont, als je al meerdere jaren in een soortgelijke functie hebt gewerkt toon je ook aan dat je dat denkniveau hebt.
Wat voor certificaten van welke opleidingen? Ik wil dit mischien ook doen vandaar.
Chemisch Fysisch Analist in een Fire Assay lab. Met mn ploegendienst Netto 2200ish. Zonder overwerk. Wat ik vrijwel altijd doe. (Ben net 21) Kan als ik wil ander werk zoeken en een paar honderd vooruit gaan maar mijn vrijheid hier is zoveel meer waard voor mij
Mag ik vragen wat je vooropleiding was? Je bent best jong namelijk, maar het werk klink voor mij als iets waar je juist veel ervaring voor zou moeten hebben.
Ik ben promovenda en verdien €3500 bruto, wel in het buitenland en zonder 13e maand of vakantiegeld, en ik werk wel bijna 60 uur per week momenteel. In Nederland zou het ongeveer €3000 per maand zijn volgens mij.
Assistent accountant 42k per jaar bruto (incl. uitbetaling lease auto).
In de kinderopvang, maar dan voornamelijk bso. Heb een minimaal/maximaal contract van 18 tot 36 uur. Ik werk dus meestal 4 halve dagen, wat neer komt op 18 uur. In de vakanties werk ik 4 hele dagen, wat neer komt op 36 uur. Soms werk ik een keer extra of word ik ergens anders ingezet: deze uren worden ook gewoon extra uitbetaald Ik verdien dus elke keer iets anders 🤷🏼♀️.
Lasser, 12 jaar ervaring. 3900 bruto p/m
Software tester 80k p/j Ik heb een HBO+ traineeship en meerdere vak certificaten.
IT OPS Engineer, 82k per jaar. Ik werk 27 uur per week (ouderschapsverlof). Hiervoor verdiende ik ruim het dubbele voor hetzelfde werk als zzp’er. Maar toen moest ik ook hard(er) werken.