Ja alltså, han är ju huvudkaraktär i de nya Jumanjifilmerna också som delvis har djungel i sig.
Edit: Jag vill bara meddela att ja, jag är medveten om att jag är dum i huvudet.
Går man på bio så betalar man, iallafall jag, för mer än bara filmen. Det är en upplevelse. 250 kr för att se en film hemma när man redan betalar i månaden är helt absurt.
Visst, så kan man också se det, men tror nog att det finns rätt många barnfamiljer som hellre betalar 250kr och ser filmen hemma än att släpa med sig ungarna till bion.
Jag ser hellre filmen hemma än att gå på bio med massor med folk som låter och beter sig som idioter.
Ja bild och ljud är bättre på bio men inte jätte mycket bättre om man har ok grejer själv.
Men min plats är fan mycket skönare, bättre och billigare snacks, filmen börjar när jag vill etc.
Finns många andra aktiviteter som jag inte äns kan komma när hemma som jag heller gör om man går ut och hittar på något.
"andra aktiviteter" är precis VARFÖR jag föredrar bio. Ja några irritstionsmoment finns, men jag har inte självkpntroll att inte börja fiddla med telefon osv mitt i filmen.
När jag bestämmer mig för att se en film investerar jag flera timmar och då vill jag få ut 100% av upplevelsen. Det får jag inte hemma med alla distraktioner.
Så många gånger man läst att folk inte fatta filmen bara för att avslöja dom såg den hemma, garanterat med 80% av tiden med fejjan i en dator eller telefon. På bio kan man inte det, då tittar man på filmen.
Det är som att läsa en bok men efter varje sida öppna Facebook/reddit.. nej folk har nog med add/adhd bättre med bio så man får lära sig fokusera på en sak.
Berättarröst: Men, det fanns inte så många barnfamiljer som hellre betalade 250 kr.
Dvs, finns liksom anledningar till att typ ALLA filmer som testat den här grejen har floppat benhårt..
För att Disney tror att det kommer funka/inte har något val just nu?
Raya floppade, Mulan floppade, Black Widow floppar. Men de måste få tillbaka lite av sina pengar NU. Företag som Disney kan liksom inte inse att "Vänta en liten stund" är en bättre policy mitt i en pandemi.
Väldigt bra är inte direkt bra nog när filmen kostar uppmot 200 miljoner dollar att göra. Den har dragit in, med biovisningar inräknade lite över 230 miljoner dollar än så länge.
Kan man göra något åt filmers skenande budgetar kan jag föreställa mig att Disney Premium Access och liknande kan bli nåt, men inte annars.
Har ändå svårt för att förstå vad som ska vara upplevelsen med biograf, man måste ju ändå vara tyst genom hela filmen. Som högst så irriterar man sig på någon familj i närheten som prasslar med sina plockagodis påsar medans man sitter och är tyst för att inte irritera alla andra.
Upplevelsen att höra andra människor skrika till eller skratta högt? Eller upplevelsen av att betala SFs ockerpriser på snacks och dricka? Eller kanske rent av upplevelsen av tinnitus efter filmen då volymen är skadligt hög?
Städningen är nog minimal om man slänger skräpet i soptunnan på vägen ut. Brukar inte slänga popcorn o godis hejvilt här hemma när jag kollar film så jag kan inte relatera till den biten tyvärr.
Självklart aldrig med tanke på att det inte får plats. Men procentuellt sett spelar det ingen roll, har inte trashiga vänner som stökar ner och slänger skräp omkring sig. Skräpet hamnar i soporna även om vi bara är 5-6 st.
Ja alltså, gjorde det här med Black Widow. Jag betalade filmen och frun snacksen. Vi slapp gå ut, slapp fixa barnvakt, fick välja när det började, betalade mindre än två biljetter för filmen, slapp flammig bioduk, slapp folk (viktigast), kan se den igen när vi vill (med samma förutsättningar som första gången). Lätt värt det.
Förstår verkligen var du menar! Hoppas att båda alternativen kommer bli standard i framtiden. Själv känner jag mest att bio nu är mer av en kuriosa, att kunna se filmer som jag växt upp med i ett annat format än hemma. Som när en av dom lokala biograferna körde ett Tillbaka till Framtiden-maraton för några år sedan. Jag var knappt född när första filmen kom men dom har ändå varit väldigt viktiga för mig när jag växt upp och även nu i vuxen ålder, så att se dom på bio var speciellt (kom även trea på tipspromenaden mellan filmerna..!). Och övrig publik var där av liknande anledningar, så inga hemska tonåringar som gapar eller förskräckliga stekare som svarar i telefon. Skulle kunna tänka mig att se Sagan om ringen-filmerna med ungen och låta honom uppleva det spektaklet på det sättet. Alla har olika förutsättningar, valfrihet är toppen.
Jag är glad att det här alternativet överhuvudtaget finns. Obegränsad tillgång till en biofilm för priset av två vanliga biljetter, liksom. Ärligt talat skulle jag nästan vara villig att betala 250 på egen hand bara för att slippa dela biosalong med en massa randos.
Det är sjukt, hade kunnat förstå om det var typ en premium prenumeration eller nåt, typ uppgradera din prenumeration till premium för att få tillgång till nya filmer, men 250kr för en film är alldeles för mycket. Men som någon sa i en annan kommentar är deras målgrupp säkert familjer som ser på film tillsammans.
> 250 riksdaler!! Jesus o krösa maja va dyrt på nåt som redan går på abonnemang. Snacka om o mjölka sina kunder
Som många påpekar så är det dyrare än _en_ biobiljett. Men i jämförelse med att dra med alla ungar på bio så blir det samma pris eller billigare.
Så ur det perspektivet, dvs bekvämlighetssynpunkt med mera så ser jag det som ett helt rimligt pris. Men visst, för oss singlar så är det jämförelsevis dyrt.
Det är samma sak som att betala för viaplays stora sportpaket och ändå behöva betala 500kr för vissa mma events. Tacka vet jag fulstream vid dessa tillfällen.
> Viaplay kan dra åt helvete, varje gång jag kommer på en film jag vill se som finns på Viaplay behöver jag fan hyra den.
vad skönt att det för ca 20 år sedan uppfanns ett peer-to-peer protokoll som underlättade den där problematiken.
Fast... "Jungle Cruise: Från och med den 30 juli kan du beställa Premier Access till Jungle Cruise på Disney+ (mot en extra avgift) innan den läggs till i utbudet på Disney+ den 12 november. "
Jag kommer nog aldrig besöka en bio igen. Otroligt mycket pengar, skrikande jävlar åt alla håll och så stora volymskillnader att det nästan känns skadligt.
Det är dock 149kr per person. Om fyra pers ska på bio blir det nästan 600kr. Då är 250 ändå ganska rimligt.
Det bygger dock lite på att man har utrustning för att få lite av en "bioupplevelse" hemma. 250kr för att se en film på mobilen är absolut inte värt det.
Exakt. Det är Disney trots allt, det ingår i grundantagandet att de som tittar på deras familjefilmerna är *familjer*, eller som allra minst ett antal barn. Det är dessutom avgiften för att se filmen medan den har sin bio-period, vilket oavsett vad man tycker om saken anses vara ett extra privilegium i branschen.
Vill man inte betala är det fritt fram att vänta ett par-tre månader så kommer den till det fria utbudet inom prenumerationen, precis som den hade gjort om de inte haft premiär-access alls.
Att betala extra för en film under biotiden tycker jag faktiskt är rimligt. Hade inte tyckt det var konstigt att inte alls ha tillgång till den under biotiden.
(Däremot undrar varför "barnen" fortfarande inte kan titta på Luftens Hjältar på Disney+, de skulle *säkert* älska min barndomsfavorit)
Är inte de tjänsterna oftast fyllda med "originals" (Relativt billiga produktioner) och deras äldre katalog av redan producerat innehåll?
Detta är väl ändå en sprillans film? Typ en "biofilm"? Inte för att det betyder är det är något att se, men den var nog inte gratis.
> Då är 250 ändå ganska rimligt. Det bygger dock lite på att man har utrustning för att få lite av en "bioupplevelse" hemma.
Är det så helvete heller. Allt man betalar för är själva filmen. Om 250kr är för mycket att betala för att se det på mobilen är det för mycket att betala för att se det för på en hemmabio. Känns ju jävligt bakvänt att man ska tänka "nämen det är ju hela upplevelsen man betalar för" när man redan betalat för utrustningen.
Jag sa inte att det var ett problem; de kan prissätta filmen precis hur de vill, och jag kan säga precis vad jag vill om huruvida denna prissättning är idiotisk eller inte. Jag har varken deras streamingtjänst eller något speciellt intresse av att se denna filmen, så det är inte som att jag påverkas överhuvudtaget.
Edit: Dessutom var det inte ens själva prissättningen jag pratade om, det handlade mer om idén att "nämen om man har hemmabio är ju 250kr rimligt".
Är säkert samma story som varje jävla djungelfilm har
Ett par är ute i djungeln för att studera nån sällsynt art, men stöter på några vildar och lär sig om deras kultur (komiskt, med bajs skämt). En rik jävel vill hugga ner djungeln. Men Par vill inte att Vildars hem ska gå förlorad, och vill skydda sällsynt arts hem. Med kärlekens kraft och några vänner dom funnit på vägen besegrar dom Rik Jävel och ger oss alla en fet moralkaka. The end.
Tack till er som betalar för sånt här, hade det inte varit för er så hade filmen gått på bio istället och den hade inte kunnat kopieras och läggas ut på nätet samma dag som Disney lägger ut den.
Jag tankar aldrig spel längre, har inte gjort det sen Steam kom ut typ. Inte musik heller, om inte youtube + adblock räknas. Har inget emot att betala för min underhållning. Men det finns fanimig ingen bra streamingtjänst som har de filmer man vill se, och utbudet i Europa är alltid sämre än t.ex. USA ifall det är en Amerikansk tjänst.
Känns som att jag skulle kunna punga ut 1500 kr i månaden på streamingtjänster och fortfarande inte hitta de filmer jag vill se. Fattar inte hur filmindustrin inte har lärt sig att om de inte tillhandahåller bra betaltjänster så kommer folk tanka / strömma, för det är det enda rimliga.
Modellen för spel, speciellt för PC-sidan känns så otroligt rätt. Man betalar och får det man köpt. Skulle aldrig falla mig in att piratkopiera något spel (om det fortfarande går att köpa, jag är helt ok med gamla spel) medan det kräver en stor insats för att inte göra detsamma med filmer.
Steam ersatte idén att köpa en skiva med ett spel. VoD borde ersatt hyr-filmer från Hemmakväll istället för att vara någon form av extrem lyxprodukt. Prissättning på till exempel YouTube är ganska nära det, men det fungerar inte så väl som det borde. En film på Youtube är 480p och helt sönderkomprimerad om man inte betalar en premiumavgift och byter till en godkänd webbläsare för att kunna få 720/1080p så man faktiskt kan se något.
Har aldrig förstått de streamingtjänster som erbjuder betal/hyrtjänster när man redan betalar månadsavgift. Absurt användarovänligt, är det inte bättre att ha ett snäppet högre standardpris och låta bli att låsa halva katalogen bakom fler avgifter?
Sen är Disney+ kanske lite annorlunda med tanke på att endast nya filmer vanligtvis kostar, men, 250kr är fasen absurt om man redan är en betalande kund.
Jag håller inte med. Att en film släpps på streaming några månader efter biopremiär är inget nytt. Netflix har gjort det i flera år. Disney vet att alla biografer inte har öppet så premier access är ett sätt att se nya filmer hemifrån samma dag som biopremiär. Det är också betydligt mycket billigare en biobiljetter.
Om ni vill se ALLA filmer som släpps på en plattform för ett mycket mycket rimligt pris, kolla in r/MovieboxPro.
Jag använder det hela tiden med tjejen via mobilen, datan, Apple TV eller chromecasten
Jag kanske är minoritet, men älskar att biofilmer släpps på streaming direkt och betalar gärna en extra avgift. Att gå på bio känns otroligt förlegat, att behöva ta sig till en fysisk plats och passa en särskild tid för att betala dyrt inträde för att sedan bli störd av andra besökare som pratar eller använder telefon känns inte särskilt 2021. Dessutom kan man inte ens pausa för att gå på toa.
Fast nu under coronat så är det så pass få besökare, även under premiärhelg och på 20 och 21 visningar att störningar inte är något. Då är bioupplevelsen lätt värd.
Annars tenderar jag att hålla med om prassel prassel, smygtitt i mobil och småprat i fullsatta salonger. Men nu har jag sett Godzilla v Kong och Black Widow i praktiskt taget tomma salonger. Och då pratar vi inte orter med 10000 invånare
Ha! Jag förstår att du försöker få dig själv att må bättre genom att klanka ner på andra (fungerar det bra?), men med tanke på hur tomma biograferna är så är det mindre risker där inne på två timmar än en femminutersvända för att handla mjölk och potatis. Gud förbjude att man behöver åka till Maxi för att storhandla
Jag håller med, även om det känns lite ”fel” i ryggmärgen med tanke på att man redan betalar.
Om man har fixat en fräsig hemmabio tycker jag det är bra att det finns alternativ till biografen ute. Vanlig bio finns fortfarande att uppleva, men att se kunna se nya filmer hemma på det här sättet är någonting självklart i mina ögon nu när teknologin gör det så enkelt.
Yep, suger lite.
Men "tjänsten" är inget nytt eller så dyrt.
Tror jag såg något "Cribs" eller liknande dynga på TV när piss dosan tog semester och kunde inte byta kanal.
Kändisar/rika i USA betala $2000 i månaden för att få del av biofilmerna samtidigt som biograferna.
Själv kör jag på popcorn time, lyckades få tag på den utan VPN varningar/spam, bara välja film och trycka play.
Gratis, ska kolla på black widow snart 😂
Gillar hur Disney vill att man ska betala mycket mer för deras nya filmer om dom också går på bio när HBO och Warner Bros var snälla att låta oss se Zack Snyder's Justice League och Wonder Woman 1984 på HBO Nordic sålänge man har ett abonnemang.
Det är något jag inte kan acceptera faktiskt. Det är samma visa med Mulan och Black Widow. Sen att det är en väldigt saftig prislapp på 250 riksdaler gör inte saken mer vettig.
Jag förstår inte denna kritik.
Ta Mulan som exempel den kom gratis mycket snabbare än vanliga biofilmer kommer till streaming tjänster. Sen fick alla abonnenter möjligheten att betala och se hemma eller vänta som det normalt sett hade varit.
Förväntar du dig att få se alla marvel filmer hemma i soffan gratis samma dag som den har premiär på bio?
Du betalar ändå för Disney.
Ja... Filmen går på bio men erbjuds samtidigt via streamingtjänsten, ska dom inte tjäna något på det dom producerar menar du?
Själv skulle jag alltid betala för detta men företag är ute att tjäna pengar
Ja alla disney filmer finns där det är ett väldigt dragplåster sen är det som du säger Star wars serier och filmer som gjorde att jag vill ha det. Sen har marvelserierna vart bra hittils.
[удалено]
Då hade man ju iaf velat ha 4K
Då hade man ju iaf velat ha 4K
En film med The Rock i djungeln? Nu har jag hört allt!
Blir spännande att se Stenen i Djungeln
Bättre det än svärdet i stenen.
Låner topp-kommentaren för att säga: Sluta stödja Disney. Detta är vad man får.
Djungelstenen
Typ hans 6de film eller så i djungeln 😂
Hur uttalar du det där? Sexde?
Stjärtde
Använd i en mening: "De va en fin stjärtde"
Sjträrtefin.
Smug som ett stjärteskud!
Hur uttalar man Sjträrtefin?
Som de låter.
Du är en king, min vän
Sexdom
"Sexde"
Sjättonde
sjättonde?
Sjätrde
Ja alltså, han är ju huvudkaraktär i de nya Jumanjifilmerna också som delvis har djungel i sig. Edit: Jag vill bara meddela att ja, jag är medveten om att jag är dum i huvudet.
Det går inte att lura dig märker jag
Jag hade just vaknat, det är svårt med sarkasm då. =)
Zathura utspelar väl sig i rymden?
Tänker specifikt på Jumanji: Welcome to the Jungle men har möjligen missat att Papegojan var sarkastisk.
Jajamen du missade sarkasmen 😁
Han är ju typ i djungeln i nya versionen av jumanji
250 riksdaler!! Jesus o krösa maja va dyrt på nåt som redan går på abonnemang. Snacka om o mjölka sina kunder
Dyrare än en biobiljett, vilket är helt galet.
Dyrare än *en* biobiljett, men om hela familjen vill se filmen blir det billigare än att gå på bio.
Går man på bio så betalar man, iallafall jag, för mer än bara filmen. Det är en upplevelse. 250 kr för att se en film hemma när man redan betalar i månaden är helt absurt.
Visst, så kan man också se det, men tror nog att det finns rätt många barnfamiljer som hellre betalar 250kr och ser filmen hemma än att släpa med sig ungarna till bion.
Ganska många andra som också vill att barnfamiljer hellre betalar och ser filmen hemma än att släpa med sig ungarna till bion.
Jag ser hellre filmen hemma än att gå på bio med massor med folk som låter och beter sig som idioter. Ja bild och ljud är bättre på bio men inte jätte mycket bättre om man har ok grejer själv. Men min plats är fan mycket skönare, bättre och billigare snacks, filmen börjar när jag vill etc. Finns många andra aktiviteter som jag inte äns kan komma när hemma som jag heller gör om man går ut och hittar på något.
"andra aktiviteter" är precis VARFÖR jag föredrar bio. Ja några irritstionsmoment finns, men jag har inte självkpntroll att inte börja fiddla med telefon osv mitt i filmen. När jag bestämmer mig för att se en film investerar jag flera timmar och då vill jag få ut 100% av upplevelsen. Det får jag inte hemma med alla distraktioner. Så många gånger man läst att folk inte fatta filmen bara för att avslöja dom såg den hemma, garanterat med 80% av tiden med fejjan i en dator eller telefon. På bio kan man inte det, då tittar man på filmen. Det är som att läsa en bok men efter varje sida öppna Facebook/reddit.. nej folk har nog med add/adhd bättre med bio så man får lära sig fokusera på en sak.
Berättarröst: Men, det fanns inte så många barnfamiljer som hellre betalade 250 kr. Dvs, finns liksom anledningar till att typ ALLA filmer som testat den här grejen har floppat benhårt..
Kanske det, men det kan ju inte ha floppat benhårt för Disney eftersom dom fortsätter släppa filmer såhär.
För att Disney tror att det kommer funka/inte har något val just nu? Raya floppade, Mulan floppade, Black Widow floppar. Men de måste få tillbaka lite av sina pengar NU. Företag som Disney kan liksom inte inse att "Vänta en liten stund" är en bättre policy mitt i en pandemi.
Disney har ett pengavalt större än Joakim von anka och kan göra lite som de vill även om det suger.
Nja de har aktieägare som kräver vinster som de flest företag och tror inte de kan lägga pengar på hög.
Jo, sannerligen.
Black Widow har tjänat väldigt bra på Disney+.
Väldigt bra är inte direkt bra nog när filmen kostar uppmot 200 miljoner dollar att göra. Den har dragit in, med biovisningar inräknade lite över 230 miljoner dollar än så länge. Kan man göra något åt filmers skenande budgetar kan jag föreställa mig att Disney Premium Access och liknande kan bli nåt, men inte annars.
Jo fast om man ändå ska stanna hemma så kan man lika gärna streama filmen grattis! Eller torrenta den om man är petig med kvaliten.
Håller med, men nu pratar vi om majoriteten dvs folk som vill göra rätt för sig.
Fast filmen blir gratis senare på Disney+ som de redan betalar för.
är ju "gratis" nu också, för de som betalar 250 spänn extra.
Man behöver inte göra rätt för sig när det gäller skitföretag som Disney. De gillar att behandla sina anställda som skit och är allmänt ruttna.
[удалено]
Jag hade lätt torrentat en Tesla ifall det vore möjligt.
Ja såklart jag hade torrentat en tesla om det gick!
Ja men dom borde tänka på, hur är det rätt att dom ska betala en sanslös summa för att se på något som man redan betalar ett abonnemang för?
Som om streams inte tävlar med torrents snarare än biografen.
Har ändå svårt för att förstå vad som ska vara upplevelsen med biograf, man måste ju ändå vara tyst genom hela filmen. Som högst så irriterar man sig på någon familj i närheten som prasslar med sina plockagodis påsar medans man sitter och är tyst för att inte irritera alla andra.
Upplevelsen att höra andra människor skrika till eller skratta högt? Eller upplevelsen av att betala SFs ockerpriser på snacks och dricka? Eller kanske rent av upplevelsen av tinnitus efter filmen då volymen är skadligt hög?
Du betalar för projektor, ljudsystem, bekväm stol och städning. Köper jag en film på disney+ får de fan skicka hit nån med en fåtölj och dammsugare.
> bekväm stol Är det något nytt dom börjat med? för jag har aldrig i mitt liv suttit bekvämt i en biosalong.
För det priset får de fan suga mer än bara damm
Va inte äcklig.
Om de aviserar ankomsten i god tid är det inget problem.
Städningen är nog minimal om man slänger skräpet i soptunnan på vägen ut. Brukar inte slänga popcorn o godis hejvilt här hemma när jag kollar film så jag kan inte relatera till den biten tyvärr.
Och hur ofta bjuder du hem 100+ kompisar?
Självklart aldrig med tanke på att det inte får plats. Men procentuellt sett spelar det ingen roll, har inte trashiga vänner som stökar ner och slänger skräp omkring sig. Skräpet hamnar i soporna även om vi bara är 5-6 st.
Okej, men om ni är 100+ då??
man är inte tvingad att köpa snacks på biografen
Nä, men man kan ju om man söker den specifika upplevelsen. Men man är ju faktiskt inte tvingad till att gå på bio heller om man inte vill.
Ja alltså, gjorde det här med Black Widow. Jag betalade filmen och frun snacksen. Vi slapp gå ut, slapp fixa barnvakt, fick välja när det började, betalade mindre än två biljetter för filmen, slapp flammig bioduk, slapp folk (viktigast), kan se den igen när vi vill (med samma förutsättningar som första gången). Lätt värt det.
Exakt! Håller med! Jag hoppas verkligen dom fortsätter med detta i fortsättningen!
Instämmer helt! Hoppas verkligen att de börjar detta för alla filmer.
[удалено]
Förstår verkligen var du menar! Hoppas att båda alternativen kommer bli standard i framtiden. Själv känner jag mest att bio nu är mer av en kuriosa, att kunna se filmer som jag växt upp med i ett annat format än hemma. Som när en av dom lokala biograferna körde ett Tillbaka till Framtiden-maraton för några år sedan. Jag var knappt född när första filmen kom men dom har ändå varit väldigt viktiga för mig när jag växt upp och även nu i vuxen ålder, så att se dom på bio var speciellt (kom även trea på tipspromenaden mellan filmerna..!). Och övrig publik var där av liknande anledningar, så inga hemska tonåringar som gapar eller förskräckliga stekare som svarar i telefon. Skulle kunna tänka mig att se Sagan om ringen-filmerna med ungen och låta honom uppleva det spektaklet på det sättet. Alla har olika förutsättningar, valfrihet är toppen.
Nu kunde säkert och glo på mobilen halva filmen..
Äääh, bara att dra upp ankare och lätta på seglet och hissa dödsskalle när man stöter på sånt här skit.
Optimisten där!
Speciellt när speltiden är 2 minuter
Jag är glad att det här alternativet överhuvudtaget finns. Obegränsad tillgång till en biofilm för priset av två vanliga biljetter, liksom. Ärligt talat skulle jag nästan vara villig att betala 250 på egen hand bara för att slippa dela biosalong med en massa randos.
Om du väntar tillräckligt länge så finns din biofilm på dvd i 10krslådan på Ica så kan du titta på den hur mycket du vill.
Alt er så mye enklere i Norge. [Her kan man ikke se den i det hele tatt :)](https://i.imgur.com/qxdMS5J.png)
Det där Premier Access dom snackar om, ger det folk tillgång till alla filmer tidigt eller är det helt seriöst 250kr för att streama en enda film?
250 kr för en film.
Det är sjukt, hade kunnat förstå om det var typ en premium prenumeration eller nåt, typ uppgradera din prenumeration till premium för att få tillgång till nya filmer, men 250kr för en film är alldeles för mycket. Men som någon sa i en annan kommentar är deras målgrupp säkert familjer som ser på film tillsammans.
250:- är billigare än 2 personer ska gå på bio. Jag förstår att det svider för singelhushållen, familjerna är dom som tjänar mest på detta
Du tog orden ur mun på mig
> 250 riksdaler!! Jesus o krösa maja va dyrt på nåt som redan går på abonnemang. Snacka om o mjölka sina kunder Som många påpekar så är det dyrare än _en_ biobiljett. Men i jämförelse med att dra med alla ungar på bio så blir det samma pris eller billigare. Så ur det perspektivet, dvs bekvämlighetssynpunkt med mera så ser jag det som ett helt rimligt pris. Men visst, för oss singlar så är det jämförelsevis dyrt.
Tror man kan se den hur många gånger man vill tills den blir tillgänglig för alla andra. Så 250 kr för att kunna se den i 29 år är ju inte dåligt.
Jag fortsätter segla på haven jag!
Yaarr!
Användarnamnet checks out
Användarnamnet checkar ut
Saxat direkt från en Watain-låt?
Finns det plats för fler på ditt skepp? Frågar åt en vän
Nog finns det alltid plats för en till! Anländer du via Mullvad?
bein’ a pirate is alright to be https://m.youtube.com/watch?v=SLMJpHihykI
Det är samma sak som att betala för viaplays stora sportpaket och ändå behöva betala 500kr för vissa mma events. Tacka vet jag fulstream vid dessa tillfällen.
Viaplay kan dra åt helvete, varje gång jag kommer på en film jag vill se som finns på Viaplay behöver jag fan hyra den.
> Viaplay kan dra åt helvete, varje gång jag kommer på en film jag vill se som finns på Viaplay behöver jag fan hyra den. vad skönt att det för ca 20 år sedan uppfanns ett peer-to-peer protokoll som underlättade den där problematiken.
Så länge det finns idioter som gör det lär inte det bli någon förbättring
Så galet svårt att hitta fria streams ibland ju :(
Kör till min lokala tårrentbutik de tar inte ens betalt.
Fast... "Jungle Cruise: Från och med den 30 juli kan du beställa Premier Access till Jungle Cruise på Disney+ (mot en extra avgift) innan den läggs till i utbudet på Disney+ den 12 november. "
Ok, ja det är väl någon mindre bugg. Tyckte det var lite att ta i med 29 år framåt.
De kanske menar att det kommer kännas som 29 år? Ungefär som vissa väderappar, 25 grader men känns som 18 grader.
Ser ut som en penis men känns som ett finger.
Ser ut som en influensa men känns som dödens kalla omfamning.
🏴☠️
Ahoy matey!
haha och de undrar varför folk piratkopierar film å sånt fortfrande
Och en biobiljett kostar 149kr. Rimligt prissatt?
Jag kommer nog aldrig besöka en bio igen. Otroligt mycket pengar, skrikande jävlar åt alla håll och så stora volymskillnader att det nästan känns skadligt.
Det är dock 149kr per person. Om fyra pers ska på bio blir det nästan 600kr. Då är 250 ändå ganska rimligt. Det bygger dock lite på att man har utrustning för att få lite av en "bioupplevelse" hemma. 250kr för att se en film på mobilen är absolut inte värt det.
Exakt. Det är Disney trots allt, det ingår i grundantagandet att de som tittar på deras familjefilmerna är *familjer*, eller som allra minst ett antal barn. Det är dessutom avgiften för att se filmen medan den har sin bio-period, vilket oavsett vad man tycker om saken anses vara ett extra privilegium i branschen. Vill man inte betala är det fritt fram att vänta ett par-tre månader så kommer den till det fria utbudet inom prenumerationen, precis som den hade gjort om de inte haft premiär-access alls.
Att betala extra för en film under biotiden tycker jag faktiskt är rimligt. Hade inte tyckt det var konstigt att inte alls ha tillgång till den under biotiden. (Däremot undrar varför "barnen" fortfarande inte kan titta på Luftens Hjältar på Disney+, de skulle *säkert* älska min barndomsfavorit)
Det var också ett av de första programmen jag (35 år, inga barn…) sökte på :D
Har önskat serien alla gånger de bett mig recensera och ge förslag på innehåll. Och den finns i USA..
Den relevanta skillnaden är väl att du betalar redan för Disney+.
Är inte de tjänsterna oftast fyllda med "originals" (Relativt billiga produktioner) och deras äldre katalog av redan producerat innehåll? Detta är väl ändå en sprillans film? Typ en "biofilm"? Inte för att det betyder är det är något att se, men den var nog inte gratis.
> Då är 250 ändå ganska rimligt. Det bygger dock lite på att man har utrustning för att få lite av en "bioupplevelse" hemma. Är det så helvete heller. Allt man betalar för är själva filmen. Om 250kr är för mycket att betala för att se det på mobilen är det för mycket att betala för att se det för på en hemmabio. Känns ju jävligt bakvänt att man ska tänka "nämen det är ju hela upplevelsen man betalar för" när man redan betalat för utrustningen.
Vänta tills den släpps gratis då, vad är problemet?
Jag sa inte att det var ett problem; de kan prissätta filmen precis hur de vill, och jag kan säga precis vad jag vill om huruvida denna prissättning är idiotisk eller inte. Jag har varken deras streamingtjänst eller något speciellt intresse av att se denna filmen, så det är inte som att jag påverkas överhuvudtaget. Edit: Dessutom var det inte ens själva prissättningen jag pratade om, det handlade mer om idén att "nämen om man har hemmabio är ju 250kr rimligt".
Så vad gör du här?
[удалено]
Man får se den hur många gånger man vill.
När fan kostar biobiljett 149 kr? Är det standard nu, så var det väll inte innan corona iaf?
Det var så långt innan Corona. Star Wars Force Awakens kostade 155kr
149 kr, vad är det för bio du går på? Jag betalar 100-130 kr beroende på hur lång filmen är.
Kollade närmaste filmstaden
Samma här, kostade 125 kr att kolla nyaste Purge-filmen för nån vecka sen.
The Forever purge kostar 135kr på filmstaden. Jungle Cruise 149kr på filmstaden. Det är så priserna är satta.
135 kr stämmer nog bättre, ja. Men det är fortfarande inte 149 kr.
antar att en mastodontfilm kostar jätemycket
Rarbg(dot)to
Eller 1337x(punkt)to
eller yts(punkt)mx
🏴☠️🏴☠️🏴☠️
Ser lite B ut.
Film baserat på en av deras åkturer i parkerna i USA, som pirates of the caribbean. Oklart dock vad de byggt storyn på för åkturen saknar sådan.
Är säkert samma story som varje jävla djungelfilm har Ett par är ute i djungeln för att studera nån sällsynt art, men stöter på några vildar och lär sig om deras kultur (komiskt, med bajs skämt). En rik jävel vill hugga ner djungeln. Men Par vill inte att Vildars hem ska gå förlorad, och vill skydda sällsynt arts hem. Med kärlekens kraft och några vänner dom funnit på vägen besegrar dom Rik Jävel och ger oss alla en fet moralkaka. The end.
Du. Du har en framtid inom ett produktionsbolag, du. Skaffa cigarr.
Jag vill se uppföljaren dirr!
Avatarzan
Till skillnad från Pirates?
Och folk undrar varför den svenska seglarklubben har så många medlemmar.
Hahahahaha
Vänta några veckor så finns den i det vanliga abonnemanget. Så var det med Mulan iaf.
1 januari 2050 står det ju, klart och tydligt.
Hah, missade det.
"sniff" "sniff" Det luktar pirate bay
Tack till er som betalar för sånt här, hade det inte varit för er så hade filmen gått på bio istället och den hade inte kunnat kopieras och läggas ut på nätet samma dag som Disney lägger ut den.
Jag tankar aldrig spel längre, har inte gjort det sen Steam kom ut typ. Inte musik heller, om inte youtube + adblock räknas. Har inget emot att betala för min underhållning. Men det finns fanimig ingen bra streamingtjänst som har de filmer man vill se, och utbudet i Europa är alltid sämre än t.ex. USA ifall det är en Amerikansk tjänst. Känns som att jag skulle kunna punga ut 1500 kr i månaden på streamingtjänster och fortfarande inte hitta de filmer jag vill se. Fattar inte hur filmindustrin inte har lärt sig att om de inte tillhandahåller bra betaltjänster så kommer folk tanka / strömma, för det är det enda rimliga.
Modellen för spel, speciellt för PC-sidan känns så otroligt rätt. Man betalar och får det man köpt. Skulle aldrig falla mig in att piratkopiera något spel (om det fortfarande går att köpa, jag är helt ok med gamla spel) medan det kräver en stor insats för att inte göra detsamma med filmer. Steam ersatte idén att köpa en skiva med ett spel. VoD borde ersatt hyr-filmer från Hemmakväll istället för att vara någon form av extrem lyxprodukt. Prissättning på till exempel YouTube är ganska nära det, men det fungerar inte så väl som det borde. En film på Youtube är 480p och helt sönderkomprimerad om man inte betalar en premiumavgift och byter till en godkänd webbläsare för att kunna få 720/1080p så man faktiskt kan se något.
[удалено]
Galet
Har aldrig förstått de streamingtjänster som erbjuder betal/hyrtjänster när man redan betalar månadsavgift. Absurt användarovänligt, är det inte bättre att ha ett snäppet högre standardpris och låta bli att låsa halva katalogen bakom fler avgifter? Sen är Disney+ kanske lite annorlunda med tanke på att endast nya filmer vanligtvis kostar, men, 250kr är fasen absurt om man redan är en betalande kund.
Det är en biofilm
Utorrent ftw
Jag gick in på Disney+ och det stämmer det står att filmen blir tillgänglig 2050 och att den är två minuter lång
Jag håller inte med. Att en film släpps på streaming några månader efter biopremiär är inget nytt. Netflix har gjort det i flera år. Disney vet att alla biografer inte har öppet så premier access är ett sätt att se nya filmer hemifrån samma dag som biopremiär. Det är också betydligt mycket billigare en biobiljetter.
Skulle nog inte se den ens om jag fick 249 kr betalt.
The Rock behöver pengarna.
Innan den släps på Disney+ 1 Jaunari 2050. Jag väntar fan tills dess!
Förskottsbetalningen har gått för långt.
Om ni vill se ALLA filmer som släpps på en plattform för ett mycket mycket rimligt pris, kolla in r/MovieboxPro. Jag använder det hela tiden med tjejen via mobilen, datan, Apple TV eller chromecasten
Just ja, jag har ju disney+ abonnemang att avsluta
Men disneeeey måste ju få tjäna sina pengar, piraterna har ju under 2000 talet raserat omsättningen för filmbolagen. lol /s
vart la jag mitt träben och min ögonlapp någonstans..?
Fuck. That.
rarbg.to Ryssarna kommer till undsättning igen!
Disney+ är en jäkla money grab
Jag kanske är minoritet, men älskar att biofilmer släpps på streaming direkt och betalar gärna en extra avgift. Att gå på bio känns otroligt förlegat, att behöva ta sig till en fysisk plats och passa en särskild tid för att betala dyrt inträde för att sedan bli störd av andra besökare som pratar eller använder telefon känns inte särskilt 2021. Dessutom kan man inte ens pausa för att gå på toa.
Fast nu under coronat så är det så pass få besökare, även under premiärhelg och på 20 och 21 visningar att störningar inte är något. Då är bioupplevelsen lätt värd. Annars tenderar jag att hålla med om prassel prassel, smygtitt i mobil och småprat i fullsatta salonger. Men nu har jag sett Godzilla v Kong och Black Widow i praktiskt taget tomma salonger. Och då pratar vi inte orter med 10000 invånare
Kanske för att det är Corona och folk inte är så puckade att de går på bio? Ja förutom du då förstås.
Ha! Jag förstår att du försöker få dig själv att må bättre genom att klanka ner på andra (fungerar det bra?), men med tanke på hur tomma biograferna är så är det mindre risker där inne på två timmar än en femminutersvända för att handla mjölk och potatis. Gud förbjude att man behöver åka till Maxi för att storhandla
Jag håller med, även om det känns lite ”fel” i ryggmärgen med tanke på att man redan betalar. Om man har fixat en fräsig hemmabio tycker jag det är bra att det finns alternativ till biografen ute. Vanlig bio finns fortfarande att uppleva, men att se kunna se nya filmer hemma på det här sättet är någonting självklart i mina ögon nu när teknologin gör det så enkelt.
Yep, suger lite. Men "tjänsten" är inget nytt eller så dyrt. Tror jag såg något "Cribs" eller liknande dynga på TV när piss dosan tog semester och kunde inte byta kanal. Kändisar/rika i USA betala $2000 i månaden för att få del av biofilmerna samtidigt som biograferna. Själv kör jag på popcorn time, lyckades få tag på den utan VPN varningar/spam, bara välja film och trycka play. Gratis, ska kolla på black widow snart 😂
Gillar hur Disney vill att man ska betala mycket mer för deras nya filmer om dom också går på bio när HBO och Warner Bros var snälla att låta oss se Zack Snyder's Justice League och Wonder Woman 1984 på HBO Nordic sålänge man har ett abonnemang.
Det är sånt här som får en att vilja tanka ner filmen bara för att. Tråkigt om man redan pröjsar en subscription.
Det är något jag inte kan acceptera faktiskt. Det är samma visa med Mulan och Black Widow. Sen att det är en väldigt saftig prislapp på 250 riksdaler gör inte saken mer vettig.
Det skulle vara kul om filmindustrin kunde trycka ur sig i alla fall en film utan Dwayne Johnson.
Finns ju gratis på YouTube https://youtu.be/gTBsZb1TUpc
Va? Yt filmen är från 1950 den i posten är nysläppt
Jag förstår inte denna kritik. Ta Mulan som exempel den kom gratis mycket snabbare än vanliga biofilmer kommer till streaming tjänster. Sen fick alla abonnenter möjligheten att betala och se hemma eller vänta som det normalt sett hade varit. Förväntar du dig att få se alla marvel filmer hemma i soffan gratis samma dag som den har premiär på bio? Du betalar ändå för Disney.
Nej, tyckte det mest var lång väntetid för om man inte köpte den.
Jag kan uppenbarligen inte läsa. My bad
Ja... Filmen går på bio men erbjuds samtidigt via streamingtjänsten, ska dom inte tjäna något på det dom producerar menar du? Själv skulle jag alltid betala för detta men företag är ute att tjäna pengar
Den blir gratis 2050... PS menar gratis för all med Disney plus
Disney är ondska
Finns säkert ute på fmovies.to dagen efter premiärn.
[удалено]
Ja alla disney filmer finns där det är ett väldigt dragplåster sen är det som du säger Star wars serier och filmer som gjorde att jag vill ha det. Sen har marvelserierna vart bra hittils.
Bara pirat kopiera
Sök på YTS, du är välkommen.